برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی در واحد صوفیان

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در جلسه آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان ، به نیاز کنونی جامعه به ایجاد ساختار ها و عرصه های جدید فعالیت در دانشگاه ها با استادان و دانشجویان رشته های مرتبط اشاره کرد و تمرکز در تصمیم گیری ها و جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان و هماهنگی میان دستگاه ها و همچنین پرهیز از موازی کاری و تعارض را لازمه حضور فعال و تأثیر گذار در فضای مجازی دانست.

سرهنگ محسن محمودی در سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیون اشاره کرد که فرموده اند: فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید.این فرصت فوق‌العاده‌ای است، مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد.

سرهنگ محمودی به انواع جرائم در فضای سایبری اشاره کرد و افزود:« بعلت در دسترس قرار گرفتن آسان و نامحدود، نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی گاهی خسارات غیر قابل جبرانی پدید می آید که آگاهی بخشی به دانشجویان و استادان می تواند بسیار مفید باشد.»

در این کارگاه آموزشی که استادان و کارکنان دانشگاه حضور داشتند مواردی همچون امنیت تلفن های همراه، امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات، امنیت خرید های آنلاین و امنیت رمز عبور در نرم افزار ها و پست الکترونیکی و نحوه مقابله با افراد مجرم و معرفی آنها به مراجع قانونی مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای جلسه دکتر جعفر رحمانی کهنموئی ، رئیس واحد صوفیان در خصوص اهمیت امنیت درسلامت درجوامع و تلاشهای ستودنی نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی و اخلاقی گفت: « نقش پلیس فتا در برقراری امنیت روانی، فرهنگی، اجتماعی وحتی سیاسی بسیار پر رنگ و تاثیرگذار است و دراین راستا دانشگاه آماده هر گونه همکاری با پلیس فتا می باشد»

200

کد خبر: 719423

وب گردی

وب گردی