تلویزیون ال ای دی 4K جدید پولاروید با پشتیبانی از کروم کست معرفی شد

شرکت پولاروید (Polaroid) در نمایشگاه CES 2017 تلویزیون جدید ال‌ای‌دی خود را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، برند پولاروید به واسطه‌ی دوربین‌هایی که این کمپانی تاکنون روانه‌ی بازار کرده است، شناخته می‌شود. حال این کمپانی در نمایشگاه CES امسال که در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود، از جدیدترین تلویزیون 4K UHD (دارای وضوح ۳۸۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) رونمایی کرده است. این تلویزیون از نوع ال‌ای‌دی و مجهز به یک کروم‌کست داخلی است. این یعنی کاربران می‌توانند محتوای مورد نظر خود را حتی با کیفیت 4k از طریق گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ روی تلویزیون مورد بحث بخش کنند. تلویزیون جدید پولاروید در سه مدل ۴۳ اینچی، ۴۹ اینچی و ۶۵ اینچی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و قیمت این محصول با توجه به ابعاد نمایشگر، بین ۴۹۹ دلار تا ۹۹۹ دلار تعیین شده است. این شرکت در طی رویداد مطبوعاتی خود اعلام کرد مدل ۷۵ اینچی این محصول نیز در دست تولید قرار خواهد گرفت. البته قیمت این مدل ۱۹۹۹.۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

تمام مدل‌های تلویزیون جدید پولاروید از جمله مدل ۷۵ اینچی که حتی در نمایشگاه CES در معرض دید عموم قرار نگرفت، در سه‌ماهه‌ی جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. حال بگذارید نگاهی به مشخصات فنی جدیدترین تلویزیون‌های پولاروید بیندازیم. همان‌طور که اشاره شد، این محصولات از نمایشگری بهره می‌برند که وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل ارائه می‌دهد. نرخ رفرش نمایشگر این تلویزیون‌ها ۱۲۰ هرتز اعلام شده است. تلویزیون‌های مورد بحث مجهز به درگاه اچ‌دی‌ام‌آی ۲.۰ هستند و به‌صورت پیش‌فرض از کدک HEVC پشتیبانی می‌کنند. افزون بر آنچه گفته شد، این محصولات مجهز به کروم‌کست داخلی نیز هستند. این قابلیت باعث می‌شود خریداران این دستگاه‌ها بتوانند به کتابخانه‌ی عظیمی از محتوای چندرسانه‌ای با بیش از ۲۰۰ هزار عنوان فیلم و برنامه‌ی تلویزیونی و بیش از ۳۰ میلیون آهنگ دسترسی داشته باشند. علاوه بر این کاربران می‌توانند از حدود ۱۰۰۰ اپلیکیشن سازگار با کروم‌کست بهره ببرند. از جمله اپلیکیشن‌های معروف و محبوبی که از کروم‌کست پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به نت‌فلیکس، Hulu، اسپاتیفای، پاندورا، گوگل پلی موویز و ... اشاره کرد.

اگرچه این روزها پولاروید در صنعت تصویرسازی فعالیت چشم‌گیری ندارد، اما همچنان در تولید گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ حرف‌هایی برای گفتن دارد. پولارید پاور (Polaroid Power) و پولاروید اسنپ (Polaroid Snap) دو گوشی هوشمند میان‌رده‌‌ای هستند که این شرکت سال گذشته معرفی کرد. از جمله دیگر محصولات این شرکت در حوزه‌ی گوشی‌‌های هوشمند می‌توان به Power S60L اشاره کرد که در واقع یک فبلت است و مشخصات فنی بهتر و البته قیمت بالاتری نسبت به دو گوشی یادشده دارد. مدیرعامل این شرکت اسکات دابلیو. هاردی در بیانیه‌ای گفته است وی و همکارانش از همکاری نزدیک با گوگل برای عرضه‌ی محصولات جدید به بازار هیجان‌زده شده‌اند. در نهایت یک بار دیگر اشاره می‌کنیم؛ تلویزیون‌های جدید پولاروید که در نمایشگاه CES امسال معرفی شدند، به‌زودی و با قیمتی بین ۴۹۹ تا ۹۹۹ دلار به فروش خواهند رسید. البته مدل ۷۵ اینچی تلویزیون مورد بحث کمی دیرتر از سایر مدل‌ها و در اواخر سه‌ماهه‌ی جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719431

وب گردی

وب گردی