عینک هولولنز مایکروسافت در پیدا کردن اشیاء به شما کمک می‌کند

عینک هولولنز مایکروسافت از محصولات کاربردی این شرکت در زمینه واقعیت افزوده، پتنتی جدید در ارتباط با پیدا کردن اشیاء دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به تازگی پتنتی جدید در ارتباط با عینک هولولنز مایکروسافت منتشر شده است که قابلیت‌های جدیدی از این عینک واقعیت افزوده را نشان می‌دهد. در پتنت جدید، عینک قابلیت دنبال کردن اشیائی مانند کلید را خواهد داشت و می‌‌تواند در زمان نیاز، در پیدا کردن آن‌ها به کاربر کمک کند. قابلیت دیگر به این عینک اجازه می‌دهد بدون دستور‌العمل خاصی از طرف کاربر، اشیائی که برای او ارزش بیشتری دارند شناسایی کند.

ایده قابلیت اول بسیار ساده است. عینک هولولنز به دوربین‌های بیرونی مجهز است و به راحتی می‌تواند نقشه‌ای کلی از اتاق ترسیم کند. علاوه بر آن، دید ماشینی این عینک می‌تواند اشیاء خاص را در تصویر دنبال کند. بدین ترتیب اگر مثلا کاربر کلیدهای خود را روی میز قرار دهد، عینک آن‌ها را شناسایی و مکان آن‌ها را ذخیره خواهد کرد و در زمان ترک محل حتی اگر کلیدها با چیزی مانند روزنامه پوشانده شده باشند، مکان آن‌ها را به کاربر گزارش خواهد داد.

البته این قابلیت نمی‌‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد. به عنوان اولین ایراد، برای استفاده از این قابلیت شما باید همیشه عینک خود را به چشم داشته باشید که در حال حاضر و با طراحی‌های موجود، امری دشوار است. ایراد دیگر این است که شما ممکن است کلیدهای خود را به‌صورت اتفاقی در محلی بیندازید و به آن‌ها نگاه نکنید که در این حالت سیستم نمی‌تواند تغییر مکان آن‌ها را ذخیره و گزارش کند. در موقعیتی دیگر، فرض کنید کلیدها را درون جیب یک کت قرار داده‌اید و جابجا شده‌اید، در این حالت نیز پاسخ سیستم نامعلوم خواهد بود؛ مگر این که سیستم چندموقعیتی پیشرفته برای آن در نظر گرفته شود. به هر حال به نظر می‌رسد اگر زمانی برسد که کاربران همیشه از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده کنند، کلیدها معنای خود را از دست خواهند داد و به بیان دیگر کلیدی برای گم شدن وجود نخواهد داشت.

اما نکته جالب و مفید در پتنت جدید، قابلیت یادگیری عینک Hololens و دنبال کردن اشیاء مهم توسط آن است. سیستم می‌تواند اشیائی را که شما در طول روز بیشتر با آن‌ها ارتباط دارید شناسایی کند و زمانی که این ارتباط به حدی مشخص برسد، همیشه آن‌ها را دنبال خواهد کرد. به عنوان مثال وسایلی که شما هر روز تا محل کار با خود حمل می‌کنید، بیشتر از لیوان چایی شما اهمیت خواهند داشت. در مثالی دیگر، وقتی در یک مکان خاص مانند رستوران یکی از این وسایل را از جیب خود خارج کنید، پس از ترک محل، عینک هشداری در مورد آن وسیله به شما خواهد داد. در یک موقعیت کاربردی‌تر، عینک هولولنز مواد داخل یخچال شما را چک می‌کند و اگر موردی که همیشه در یخچال وجود دارد رو به اتمام باشد، زمانی که شما وارد یک سوپرمارکت می‌شوید، به شما هشدار خواهد داد.

این قابلیت می‌تواند قابلیتی اساسی در این نوع تجهیزات هوشمند باشد. به بیان دیگر عینک‌ها جای لیست‌های شما را خواهند گرفت و نیازهایی را که تصور نمی‌کردید داشته باشید، به شما گوشزد می‌کنند. البته همین قابلیت، روی نگران‌کننده تکنولوژی نیز خواهد بود. پتنت منتشر شده عنوان می‌کند اگر چند نفر عینک را به چشمان خود بزنند، می‌توانند اطلاعات بصری را با هم به اشتراک بگذارند و اینجا است که این اطلاعات می‌تواند رفتارهای غیرعادی افراد در مواجهه با وسایل را برای دیگری بیان کند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719434

وب گردی

وب گردی