هاتفی مینایی: نصب هولوگرام غیرقابل تقلید بر روی محصولات فرآوری شده زیتون

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران به منظور اطمینان بخشی به مصرف‌کنندگان و شناسایی محصولات دارای تایید، از آغاز طرح الصاق هولوگرام بر روی محصولات تولیدی از جمله روغن زیتون و زیتون پرورده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، محمدرضا هاتفی مینایی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران با اشاره به تماس‌های مکرر مصرف‌کنندگان با انجمن برای شناسایی روغن زیتون‌های مورد تایید انجمن، گفت: با توجه به عرضه روغن‌ زیتون، زیتون شور و پرورده غیر استاندارد در بازار و درخواست مصرف‌کنندگان برای معرفی محصولات مورد تایید انجمن، تصمیم گرفتیم تا با نصب هولوگرام‌های غیرقابل تقلید به مردم، محصولات دارای کیفیت را معرفی کنیم.
وی در خصوص ویژگی‌های این هولوگرام گفت: این برچسب، هفت رنگ و براق است. با توجه به اینکه در یک چاپخانه و با شماره رمز مخصوص به چاپ می‌رسد، امکان تقلید آن تقریبا بعید خواهد بود. روی هر هولوگرام کد شناسایی وجود دارد و شکل آن بیضی و تصویر دودست دوستی در میانه آن قرار دارد که عبارت "انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران" در بالا و پایین تصویر درج شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران ادامه داد: یکی از وظایفی که از سوی وزارت صمت، سازمان تعزیرات، سازمان استاندارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا به انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران واگذار شده است، مبارزه با روغن‌های تقلبی است که در این راستا خوب و موفق عمل کردیم و توانستیم مانع توزیع این نوع روغن‌ها را در بازار شویم.
وی با اشاره به توزیع برخی روغن‌زیتون‌های ارزان خارجی در بازار که با عبارت «پومس» مشخص شده‌اند نیز گفت: روغن پومس از تفاله زیتون و با استفاده از حلال‌های صنعتی به دست می‌آید. مصرف این نوع روغن در کشور ممنوع است چرا که سرطان‌زاست و مصارف آن باید تنها در بخش صنعتی باشد. اما چون ارزان است برخی از مصرف‌کنندگان از روی ناآگاهی آنها را استفاده می‌کنند و اگر روغن خام زیتون، لیتری 4 دلار باشد این نوع روغن تفاله زیتون حدود یک دلار قیمت دارد که نشان از عدم سلامت آن برای مصارف خوراکی است.
این فعال اقتصادی در خصوص شیوه تشخیص روغن زیتون‌های وارداتی سالم نیز گفت: هولوگرام انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون تنها بر روی تولیدات داخلی نصب می‌شود. مصرف کنندگان اگر تمایل داشته باشند که از روغن‌های وارداتی استفاده کنند نیز باید توجه داشته باشند روی برچسب نصب شده توسط وزارت بهداشت کدی 16رقمی وجود دارد که برای تشخیص اصالت کالا باید کد مورد نظر را از طریق سامانه ttac.ir پیگیری کنند.
هاتفی مینایی در ادامه با توصیه به هموطنان برای استفاده از روغن زیتون ایرانی، افزود: روغن زیتون ایرانی جزو بهترین‌ها در جهان است. چرا که در تولید زیتون در ایران از سم و کود استفاده نمی‌شود و روغن زیتون ایرانی کاملا ارگانیک است و در دنیا نیز بازار خوبی برای محصولات ارگانیک وجود دارد.
وی در پایان از مردم خواست هنگام خرید به پروانه وزارت بهداشت که در زیر نشان «سیب سلامت» درج شده، علامت استاندارد، نشانی کارخانه تولیدکننده و هولوگرام انجمن توجه داشته باشند و برای اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با تلفن انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران به شماره 02188954370 تماس بگیرند.

402

کد خبر: 719458

وب گردی

وب گردی