سیا "روس‌"هایی را که ایمیل‌های افشاشده را به ویکی‌لیکس دادند، شناسایی کرد

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مقام‌های "روسی" را که ایمیل‌های هک شده کمیته ملی دموکراتیک و رهبران حزب را از طریق طرف ثالث به ویکی‌لیکس داده‌اند، شناسایی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های ارشد آمریکایی اعلام کردند که بر اساس گزارش جدید سیا دولت روسیه اقداماتش را برای بی اعتبار کردن روند انتخابات آمریکا با کمک کردن به دونالد ترامپ که حالا به عنوان رییس جمهور انتخاب شده، بیشتر کرده بود.

این ارزیابی جدید به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا داده شد و قرار است امروز (جمعه) به ترامپ نیز داده شود. ترامپ این ارزیابی را رد کرده است.

روسیه نیز اقدامات هکری علیه کمیته ملی دموکراتیک و ایمیل‌ها را رد کرده است.

یکی از مقام‌های مطلع به گزارش منتشر شده از سوی سیا که خواست نامش فاش نشود، گفت: مشخص است که روس‌ها تلاش کردند تا به ترامپ و کمپین انتخاباتی او کمک کنند.

یکی دیگر از این مقام‌ها نیز گفت: ارزیابی‌های صورت گرفت مشخص کرده که این اسناد و مدارک از آژانس اطلاعات ارتش روسیه به ویکی لیکس داده شده تا رهگیری سخت‌تر شود. این اقدامی عادی و رایج در میان آژانس‌های اطلاعاتی از جمله سیا است. این قابلیت به ویکی لیکس این امکان را داد تا بگوید روسیه یا آژانس‌های دولتی این کشور منبع این اسناد نیستند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 719476

وب گردی

وب گردی