با Dosime از شدت امواج رادیواکتیو پیرامون خود آگاه شوید

کمپانی Mirion Technologies در CES 2017 گجت جالبی رونمایی کرده است که با استفاده از آن می‌توان شدت  امواج رادیواکتیو پیرامون خود را محاسبه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در صورتی که به سلامتی خود توجه دارید و دوست ندارید در معرض امواج رادیواکتیو قرار داشته باشید، Dosime یکی از گجت‌های الکترونیک مورد علاقه شما خواهد بود. Mirion Technologies این گجت را توسعه داده است تا با استفاده از آن، کاربران قادر باشند میزان امواج رادیواکتیو پیرامون خود را شناسایی و خود را از خطرات موجود حفظ کنند. Dosime یک سنسور کوچک با قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث است و اپلیکیشن مخصوصی نیز برای استفاده از آن توسعه پیدا کرده است.

هدف اصلی Mirion Technologies از توسعه‌ی این گجت، کمک به مردم آمریکا برای اطلاع از خطراتی است که در اثر زندگی در نزدیکی نیروگاه‌های اتمی، آن‌ها را تهدید می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Mirion، از هر سه آمریکایی یکی در فاصله‌ی ۸۰ کیلومتری نیروگاه اتمی زندگی می‌کند که از این‌رو انتشار امواج رادیواکتیو زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند. با استفاده از Dosime این افراد می‌توانند از وجود یا نبود خطر در اثر نزدیکی به نیروگاه‌ها مطلع شوند و در نتیجه با آرامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا با انتشار گزارشی در سال ۲۰۰۰، اعلام کرد بیش از ۱۸۴ میلیون آمریکایی در فاصله‌ی ۸۰ کیلومتری نیروگاه‌های اتمی زندگی می‌کنند. این میزان از جمعیت بیش از ۶۰ درصد ساکنین آمریکا را تشکیل می‌دهد که نشان از پتانسیل بالای ابتلا به بیماری‌های برگرفته از انتشار امواج رادیواکتیو دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تأثیر منفی زندگی در نزدیکی نیروگاه اتمی بسیار کمتر از چیزی است که مردم تصور می‌کنند. حتی پیامدهای زیانبار حاصل از یک سال زندگی در فاصله‌ی ۸۰ کیلومتری نیروگاهی با سوخت زغال‌سنگ، بیش از سه برابر بیشتر از وضعیت مشابه برای نیروگاه اتمی است.

Dosime را می‌توان یک گجت کاربردی برای حصول اطمینان از سلامت محیطی خواند که افراد در آن زندگی می کنند. این گجت هر ثانیه محیط اطراف خود را برای امواج گاما و ایکس اسکن می‌کند و از طریق اتصال بلوتوث با گوشی و اپلیکشن نصب شده، هشداری را در صورت بروز خطر اعلام می‌کند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719477

وب گردی

وب گردی