رکورد فروش «اپ‌استور» اپل زده شد

درآمد اپل از «اپ‌استور» در سال ۲۰۱۶ میلادی با رسیدن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار، به یک رقم بی‌سابقه تبدیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری «ترید عربیا»، درآمد «اپ‌استور» اپل در سال گذشته میلادی با رسیدن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار، به یک رقم بی‌سابقه تبدیل شد که این میزان سودهی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی حاکی از رشد ۴۰۰ درصدی است؛ ضمن اینکه شلوغ‌ترین روز «اپ استور» هم در اولین روز سال نو میلادی اتفاق افتاد.

همچنین از زمانیکه «اپ‌استور» از سال ۲۰۰۸ میلادی راه‌اندازی شده، تولیدکنندگان برنامه برای آیفون، آی‌پد، ساعت اپل، تلویزیون اپل و سیستم عامل مک در «اپ‌استور»، بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند.

این در حالی است که «اپ‌استور» در نخستین روز سال میلادی جدید، با فروش تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار برنامه، شلوغ‌ترین تاریخ ورود کاربران اپل را در این فضا تجربه کرد؛ در همین حال یکی از مسئولین شرکت اپل اعلام کرد با چنین شروعی در نخستین روز سال نو میلادی، انتظار درآمدی بیشتر از «اپ‌استور» در سال ۲۰۱۷ میلادی می‌رود.

فقط مشتریان اپل از «اپ‌استور» طی ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ میلیارد دلار برنامه خریداری کردند؛ این در شرایطی است که در حال حاضر «اپ‌استور» در ۱۵۵ کشور در دسترس کاربران است که مجموع اپلیکیشن‌های آن ۲.۲ میلیون برنامه است و در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

601

کد خبر: 719491

وب گردی

وب گردی