حجت الاسلام  محمدحسن اختری: شاهد افزایش اشتیاق ها به مذهب شیعه در جهان هستیم

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به استقبال جهانیان از دین مبین اسلام و مذهب تشیع گفت: در مقابل این اشتیاق ها، توطئه هایی بر ضد مذهب شیعه و شیعه گری وجود دارد که سرآمد آنها انگلیس است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: خداوند متعال حضرت امام عسکری (ع) را به یک امتیاز بزرگ مخصوص فرموده است.

وی گفت: فضیلتی بسیار عظیمی که پروردگار به هیچ یک از بنده های خودش از انبیاء و اولیاء عطا نفرموده و آن دارا بودن فرزندی که خداوند متعال به وسیله ایشان جهان را سرشار از عدل و داد خواهد کرد.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص اهداف و خدمات مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز افزود: این مجمع 26 سال پیش بنیان گذاشته شده و هم اکنون نزدیک به یک ربع قرن از عمر تاسیسش می گذرد. تاسیس این مجمع در نخستین اجلاس 350 نفری که با حضور شخصیت های بزرگ علمی، روحانیون، سیاستمداران و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی کشورهای های مختلف جهان همراه بود؛ پیشنهاد شد.
اختری یادآور شد: مجمع جهانی اهل بیت (ع) یک نهاد مستقل غیردولتی و با عضویت شخصیت های بزرگ جهانی بوده و هم اکنون 700 عضو از کشورهای مختلف در آن هستند. البته سیاست مجمع، افزایش اعضا نیست بلکه از هر کشوری به فراخور وجود پیروان اهل بیت (ع) افرادی انتخاب و عضو مجمع شده اند.
وی در ادامه با اشاره به استقبال جهانیان از دین مبین اسلام گفت: در مقابل این اشتیاق ها توطئه هایی بر ضد شیعه وجود دارد که سرآمد آنها سیاست های استعمارگر پیر، انگلیس است. انگلیس مجموعه های ضد شیعه و اختلاف افکن را در کشورهای اسلامی ایجاد کرده که مهمترین آنها وهابیت در عربستان و بهاییت در ایران بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: این جریان هم اکنون در دنیا در چند قالب و گروه علیه تشیع فعالیت می کنند و آمریکا و رژیم صهیونیستی مشوق آن ها هستند. امروز شاهد تشکیل گروه هایی همچون طالبان، القاعده، داعش هستیم که دست پرورده آن ها و حامیان مالی شان همچون آل سعود و برخی از سردمداران کشورهای منطقه برای مقابله با تشیع هستند.
اختری اظهار کرد: آن چه که در این شرایط وظیفه خود می دانیم این است که پیروان اهل بیت هر چند سعی در اتحاد و وحدت مابین امت اسلامی و ایجاد روابط برادارانه دارند؛ اما از اساس مکتب خودشان نیز حمایت می کنند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: این مجمع بر اساس پیروی از امام راحل و اندیشه های خردمندانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر اساس وحدت و تعامل با تمامی مسلمانان و اخوت با همه فرقه های اسلامی در نشر معارف اهل بیت تلاش می کند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار عنوان کتاب به 57 زبان در این راستا ترجمه شده و در سراسر دنیا پخش شده است.

302/300

کد خبر: 719504

وب گردی

وب گردی