بروجردی : تصمیم و آمادگی ایران برای تسلیح ارتش لبنان به قوت خود باقی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی به لبنان سفر کرده است، تاکید کرد که تصمیم و آمادگی ایران برای تسلیح ارتش لبنان به قوت خود باقی است اما تصمیم نهائی باید در بیروت اتخاذ شود.

به گزارش ایسکانیوز، بروجردی و دیگر اعضای هیات پارلمانی ایران به همراه « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز جمعه با حضور در « روضه الشهیدین» در ضاحیه جنوبی بیروت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به شهدای مقاومت لبنان به ویژه فرمانده شهید « حاج عماد مغنیه» و فرزندش « جهاد مغنیه»، مجاهد شهید« مصطفی بدرالدین» و « سید هادی نصرالله» فرزند « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله ادای احترام کردند.

بروجردی درحاشیه ادای احترام به شهدای مقاومت در گفت وگو با خبرنگاران به سفر«سمیر مقبل» وزیر سابق دفاع لبنان به ایران در خصوص پرونده تسلیحاتی اشاره و تاکید کرد که نظر ایران در خصوص تسلیح ارتش لبنان همچنان به قوت خود باقی است و دولت لبنان باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تبریک به ملت لبنان برای پایان دو سال و نیم مشکل خلاء ریاست جمهوری با تصمیم نخبگان و احزاب سیاسی که به انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری و تشکیل دولت جدید به نخست وزیری« سعد حریری» منجر شد، خاطرنشان کرد: فکر می کنم امروز زمینه بیش از گذشته برای تقویت و گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه ها به ویژه همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم است.
وی در پاسخ به سوالی در باره اظهاراتش در سوریه تصریح کرد: همه می دانند که جمهوری اسلامی ایران، روسیه و رزمندگان حزب الله با هماهنگی و درخواست رسمی دولت سوریه در این کشور برای دفاع از امنیت ، تمامیت ارضی و ثبات سوریه حضور دارند و نیروهای مقاومت حتی برای تحکیم پایه های مقاومت خون پاکشان به زمین ریخته می شود و از آن دفاع می کنند اما در مقابل طرف هائی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور پیدا کرده اند و بدون تردید کار آنها در عرف بین الملل غیرقانونی است و تجاوز تلقی می شود.
بروجردی تاکید کرد : بنابراین ملاک نظر دولت سوریه است و کسانی که بدون هماهنگی و درخواست آن در خاک سوریه حضور دارند، باید آنجا را بسرعت ترک کنند.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در ابتدای این گفت وگو اظهارداشت: آمدن به بیروت بدون متبرک شدن به شهدا و ادای حترام به کسانی که با تقدیم جان خود و با ایثارگری و فداکاری پایه های مقاومت را محکم کردند و به لبنان و به همه امت اسلامی عزت بخشیدند، بی معنی است.
وی گفت: امروز اگر شاهد عزت و سرافرازی مقاومت هستیم و اگر شاهد هستیم لبنان هم علی رغم بحران های متعدد و خطرهائی که از خارج مرزهایش آن را تهدید می کند در یک امنیت پایدار بسر می برد بدون تردید نقش شهدا ، اساسی و کلیدی است.
بروجردی افزود: به روضه الشهیدین آمده ایم تا با خون پاک شهدای گرانقدر پیمان ببندیم که راه آنان را ادامه می دهیم و در مسیر نورانی آنان گام برمی داریم و فرزندان آنان و همه چهره های تابناک و رزمنده مقاومت به ویژه حزب الله انتقام خون پاک شهیدان را خواهند گرفت.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز پنجشنبه از طریق مرز زمینی سوریه ( گذرگاه الجدیده – مصنع) وارد لبنان شدند و مورد استقبال فتحعلی سفیر ایران قرار گرفت.
اعضای این هیات پنجشنبه شب با فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) درپارلمان لبنان به ریاست « محمد رعد » ملاقات و گفت و گو کردند.
محمد آشوری تازیانی، احمد امیر آبادی فراهانی، کمال دهقانی فیروزآبادی، ابوالفضل حسن بیکی و روح اللّه حضرت پور، علاءالدین بروجردی را در سفر به سوریه و لبنان همراهی می کنند.
اعضای هیات پارلمانی ایران در سوریه با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و برخی دیگراز مقامات ارشد سوری دیدار و گفت وگو کردند.
بروجردی و هیات همراه وی قرار است در بیروت هم با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری،« نبیه بری» رئیس مجلس و « سعد حریری» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کنند.

300/302

کد خبر: 719544

وب گردی

وب گردی