اوشین ساهاکیان: نسل طلایی بسکتبال تمام نشده‌ است

ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی در گفت و گو با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال اظهار کرد به هیچ وجه نسل طلایی بسکتبال ایران تمام نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت لیگ برتر ایران پرداخته و در این گزارش نیز گفت و گویی مفصل با اوشین ساهاکیان ستاره تیم ملی و پتروشیمی داشته‌است.

گزارش سایت فیبا به شرح زیر است:

پتروشیمی یکی از باشگاه‌های استاندارد بسکتبال ایران است که توانست جزو سه تیم برتر رقابت‌های باشگاه‌های آسیا قرار بگیرد. این تیم در لیگ ایران نیز عناوین زیادی بدست آورده و امسال نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شرایط بسیار خوبی دارد. پتروشیمی اکنون صدرنشین لیگ ایران است و تنها یک باخت را تجربه کرده‌است. این تیم از جرالد رابینستون و جیمز وایت به عنوان دو بازیکن خارجی استفاده می‌کند و در کنار آنها یک مهره جوان و تاثیرگذار چون بهنام یخچالی هم حضور دارد. پتروشیمی در کنار آنها اوشین ساهاکیان را نیز دارد.

این مهاجم قدرتی ۳۰ ساله آمار چشمگیری ندارد ولی در باشگاهی که قدمت تاریخی دارد عملکرد باثبات و خوبی داشته است. پتروشیمی در ۵ سال گذشته لیگ برتر ایران به ۳ قهرمانی رسیده و در شش فینال گذشته بسکتبال این کشور در فینال حضور داشته‌است.

ملی‌پوش تیم پتروشیمی معتقد است که این تیم توانایی و پتانسیل زیادی دارد و با قدرت این مسیر را ادامه می‌دهد و می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. او اکنون پل اتصال بازیکنان جوان تیم و با تجربه‌ها است. قدرت رهبری او در تیم کاملا مشهود است و اوشین به خوبی می‌داند که اگر تیم قرار باشد دوباره قهرمان شود نیاز به کاری سنگین و پرفشار است. گفت و گوی فیبا با اوشین ساهاکیان را در ادامه می‌خوانید:

صدرنشینی در لیگ برتر بسکتبال چه احساسی دارد؟

تیم بسیار خوبی داریم. همانند سال‌های گذشته پتروشیمی بازیکنانی دارد که به مربی در انجام بسکتبالی متفاوت کمک می‌کنند. همین شرایط باعث شده تا ما صدرنشین و البته از وضعیتمان راضی باشیم.

عملکرد پتروشیمی تاکنون چطور بوده و چه نیازهایی برای ادامه راه دارد؟

یک باختی که در این فصل داشتیم نشان می‌دهد که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. ما به سختی تمرین می‌کنیم و تلاشمان بسیار زد. کادرفنی و مدیریت خوبی در باشگاه داریم که قطعا باعث می‌شود کارمان ساده‌تر شود اما باید بازهم تلاش کنیم. اگر می‌خواهیم از قهرمانی‌مان در ایران و غرب‌آسیا دفاع کنیم باید بیشتر کار کنیم و در دفاع بهتر باشیم.

آیا رقابت‌های باشگاه‌های آسیا در آمادگی پتروشیمی برای لیگ برتر تاثیرگذار بود؟

ما یک هفته قبل از مسابقات ترکیبمان را بستیم. بازیکنان خارجی دیر به ما اضافه شدند و با سبک بازی ما آشنا نبودند. محمد جمشیدی هم به دلیل مصدومیت در کنارمان نبود با این حال تورنمنت خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و در آمادگی ما تاثیر بسیار زیادی داشت. ما حتی می‌توانستیم نماینده چین را شکست دهیم و به فینال برسیم اما اینطور نشد با این حال این تورنمنت تاثیر بسیار زیادی بر تیم ما گذاشت و اکنون ما شانس اول قهرمانی در ایران هستیم.

پتروشیمی چطور در آمادگی بازیکنان ایران جهت حضور در تیم ملی تاثیر می‌گذارد؟

امسال لیگ با کیفیت‌تری داریم. بازیکنان خارجی بهتری وارد ایران شده‌اند که قطعا باعث رشد بسکتبال می‌شود. در کنار پتروشیمی تیم‌های نفت آبادان و شهرداری اراک هم شرایط بسیار خوبی دارند. همه اینها باعث می‌شود سطح لیگ برتر بالا برود و این کیفیت باعث می‌شود تا بازیکنان برای حضوری بهتر در تیم ملی آماده شوند.

به عنوان یکی از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال شرایط جوان‌تر ها را چطور می‌بینی؟

به شخصه معتقدم و باید تاکید کنم که بسکتبال بازیکنانی که به نسل طلایی بسکتبال ایران شناخته می‌شوند هنوز تمام نشده‌است. خیلی خوشحالم که جزوی از این نسل هستم و در کنار جوان‌تر ها نیز حضور دارم. به نظرم اکنون مسوولیت سنگین‌تری نسبت به گذشته در تیم ملی دارم چرا که باید این فضا را برای جوان‌ها ایجاد کنم که کار گروهی در بسکتبال را درک کنند. ما راه را برای رشد بیشتر جوان‌ترها هموار می‌کنیم و همیشه هدفمان این بوده که تیم ملی ایران موفق شود. با این حال می‌دانیم که موفقیت با تلاش زیاد بدست می‌آید.

604

کد خبر: 719610

وب گردی

وب گردی