دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمیع می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از آغاز احداث ساختمان 5 دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار ساخت این مجموعه در پردیس همت آغاز شده و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد حاج میر اسماعیلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه احداث ساختمان 5 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی ایران علی‌رغم مخالفت‌ها و مشکلات شدیدی که از سوی شهرداری و شورای شهر ایجاد شده بود، در حال حاضر مجددا از سر گرفته شد و دانشکده‌های" فناوری‌های نوین"، "مدیریت"، "بهداشت" و دو دانشکده جدید (که در صورت دریافت مجوز اسامی آنها اعلام می‌شود) در این پروژه تعریف شده است و به این ترتیب سه دانشکده‌ مذکور که در شهر تهران پراکنده هستند، در این مکان متمرکز خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ساختمان 5 دانشکده جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران در 45 هزار مترمربع واقع در پردیس همت و در جوار کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران احداث می‌شود.در حال حاضر این ساختمان تا طبقه دوم احداث شده و باید به 15 طبقه برسد.

دکتر حاج میراسماعیلی در خصوص اعتبار ساخت ساختمان 5 دانشکده جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: اعتبار و هزینه‌های ساخت این پروژه از محل فروش زمین متعلق به دانشگاه تامین شده و اگر شهرداری مشکلی ایجاد نکند و بتوانیم سایر اعتبارات ساخت آن را نیز تامین کنیم این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: به طور کلی برای بهره‌برداری از پروژه فوق 90 تا 100 هزار میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که 30 درصد آن با فروش زمین تامین شد و مابقی آن را امیدواریم با قولی که دکتر نوبخت در خصوص اختصاص اعتباری در بودجه سال آینده برای ساخت این مجموعه، تامین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت پروژه فوق از سال 91 یعنی از زمان ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران آغاز شد و بعد از انتزاع دو دانشگاه مجددا متوقف شد که در نهایت از سال 93 مجددا آغاز گردیده است.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 719612

وب گردی

وب گردی