کتاب " داده های عظیم، فناوری‌های مرتبط، چالش‌ها و چشم‌انداز‌های آتی " در واحد اردبیل ترجمه و منتشر شد

کتاب " داده های عظیم، فناوری‌های مرتبط، چالش‌ها و چشم‌انداز‌های آتی " اثر مین چن، شیون ماو، ین ژانگ، ویکتور سی.ام.لیونگ، از انتشارات اشپرینگر، توسط عضو هیات علمی واحد اردبیل عباس میرزایی و با همکاری مشترک امین مهاجر، مرتضی براری، هومن ضرابی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، عباس میرزایی در خصوص محتوای این کتاب گفت: «داده های عظیم مجموعه داده هایی هستند که در مدت زمان محدود، با توجه به بزرگی و پیچیدگی آن به سادگی قابل پردازش نیستند. به قدری بزرگ هستند که با پایگاه های داده سنتی قابل مدیریت نیستند.»

وی افزود: «مشکلات اصلی در کار با این نوع داده ها مربوط به جمع آوری، ذخیره سازی، پرس و جو، اشتراک گذاری، تحلیل و مصورسازی آن هاست. این مبحث، به این دلیل هر روز مقبولیت بیشتری پیدا می کند که با استفاده از تحلیل داده ها، می‌توان در اهداف مختلفی از جمله تجاری، پزشکی، هواشناسی، تحقیقات بیومتریک، تحلیل‌های اقتصادی، ژنتیک و مسئل امنیتی به نتایج مناسب تری دست پیدا کرد.»

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: «موارد اشاره شده ما را بر آن داشت که این کتاب را به فارسی ترجمه کنیم. این کتاب می تواند مرجع علمی مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد.»

وی گفت: « این کتاب برای پژوهش گران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و .... که آینده شغلی خود را در این حوزه می بینند کتاب مناسبی است.»

200

کد خبر: 719615

وب گردی

وب گردی