تضمین سلامت فردی و اجتماعی دانشجویان با استفاده از آموزه‌های قرآنی

قائم مقام اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گردهمایی مدیران فرهنگی و کارشناسان فعالیت های قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به اهمیت سلامت معنوی در میان دانشجویان گفت: استفاده از آموزه‌های قرآنی سلامت فردی و اجتماعی دانشجویان را تضمین می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهرام‌علی قنبری، مشاور علمی، پژوهشی و قائم مقام اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گردهمایی مدیران فرهنگی و کارشناسان فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع فرهنگی و آموزشی خزرآباد ساری برگزار شد، گفت: در خط مقدم سلامت جامعه، سلامت کسانی باید مورد توجه قرار گیرد که خود، متولیان سلامت جامعه در آینده‌اند.

وی افزود: کارکردن بر روی ابعاد گوناگون سلامت این قشر بسیار حائز اهمیت است چرا که این افراد متولیان سلامت جامعه خواهند بود؛ دوران دانشجویی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا دانشجویان در این دوران استفاده کارامدتری از منابع انجام می دهند و بیشترین اثرگذاری بر این قشر نیز در همین دوران صورت می گیرد.

قنبری اظهار کرد: اگر انسان مبانی آموزشی خود را از کتاب قانون زندگی، یعنی قرآن کریم به دست آورد و آموزه‌های قرآنی را در زندگی فردی و اجتماعی خویش به کار بندد، سلامتش در ابعاد مختلف تضمین می‌شود.

به گزارش مفدا، وی در پایان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات روحی و روانی به دلیل فاصله گرفتن افراد از آموزه‌ها و معارف قرآنی است، گفت: دوره دانشجویی دوره خوبی برای پذیرندگی است و دانشجویان در این دوران اشتیاق بسیاری برای اثرپذیری دارند که کیفیت و نهادینه شدن این اثر به عملکرد ما به عنوان مسئولان فرهنگی و قرآنی باز می شود.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 719619

وب گردی

وب گردی