آئین نکوداشت «مرصع خوان خورشید» در تهران برگزار می شود

حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران و خانه فرهنگی استان اردبیل در تهران آئین پاسداشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی باعنوان «مرصع خوان خورشید» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، امیر رجبی با اعلام این خبر افزود: مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیلی نقطه عطفی درمداحی و مناجات خوانی ایران اسلامی بود و آثار به یادگار مانده ازاین استاد فقید به زبانهای ترکی، فارسی و عربی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل پاسداشت از خدمات مرحوم موذن زاده را پاسداشت از ارزش‌های اسلامی، شیعی عنوان کرد و افزود: مرحوم موذن زاده یکی از چهره‌های ماندگار مداحی و مناجات خوانی کشور؛ شخصیتی تکرار نشدنی بود که شهرتی جهانی داشت.

وی بیان کرد: سلیم موذن زاده هنرمندی بود که هنر خود را وقف ترویج و بیان زیبای حماسه عاشورا کرد، بنابراین توجه ویژه به جایگاه هنری آثار آن بزرگوار و تبیین بیش از نیم قرن خدمات ارزشمند آن مرحوم در قامت مروج ارزشهای شیعه و حماسه خونین عاشورا باید درشان این شخصیت بزرگوار باشد.

گفتنی است سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان ایرانی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی بود که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. وی که خود علاوه بر حفظ روش‌های قدیمی، سبک‌های جدیدی با اصالت فرهنگی را در نوحه خوانی و مداحی ابداع نموده بود، آذرماه 1395 درسن 80 سالگی به خاطر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به همین مناسبت مراسم پاسداشت این استاد فقید با حضور مسئولان ارشد و هنرمندان مطرح و فرهیختگان کشور و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ساعت 18 روز دوشنبه 20 دی ماه 1395 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تهران، تقاطع حافظ و سمیه روبروی دانشگاه امیر کبیر برگزار می شود.

کد خبر: 719620

وب گردی

وب گردی