شهرداری تهران سرویس‌های ایاب و ذهاب معلولان را افزایش دهد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خواستار افزایش تعداد سرویس‌های ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت از شهرداری تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نحوی نژاد با بیان آنکه طبق قانون، ایاب و ذهاب هر شهروندی بر عهده شهرداری‌ها است و شهرداری تهران چند سالی است که بخشی از ناوگان حمل و نقل خود را به معلولان اختصاص داده است گفت: تعداد خودروهای آن بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری که به رفت و آمد معلولان اختصاص یافته، کم است و این مساله را بارها به شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی توانایی تامین و استقرار خدمات ایاب و ذهاب برای افراد دارای معلولیت را ندارد زیرا حمل و نقل شهری مدیریت منسجم داشته و نمی‌توانیم جدا از آن ، سیستم حمل و نقل جدید ایجاد کنیم و اعتبار شرح وظایف آن را هم نداریم.

نحوی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: بهزیستی به بخشی از افراد دارای معلولیت شاغل یا در حال تحصیل ، هزینه ایاب و ذهاب را می پردازد اما خودرویی در اختیار آنان قرار نمی دهد زیرا منطقی نیست و مثل آنست که مدعی شویم بهزیستی باید برای معلولان ، بیمارستان ایجاد کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. بسیاری از آنان برای رفتن به سر کار یا محل تحصیل یا دیگر موارد با مشکل ایاب و ذهاب مواجه هستند و به دلایل مشکلات جسمی و حرکتی باید از خودروهای مناسب سازی شده استفاده کنند.

منبع:ایسنا

701/700

کد خبر: 719624

وب گردی

وب گردی