«حکایت مرد و دریا» منتشر شد

نوجوانان می‌توانند با داستانی از مثنوی معنوی در کتاب «حکایت مرد و دریا» آشنا شوند.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «حکایت مرد و دریا» به نویسندگی و تصویرگری مرتضی اسماعیل‌سهی منتشر شد.

نحوی و پسر فقیر از شاگردان مردی دانشمند ‌هستند که مسیر متفاوتی را برای زندگی انتخاب می‌کنند. تا سال‌ها علم و دانش نحوی در کتاب‌هایش خلاصه شده است و او قادر نیست از علم در راه درست استفاده کند. سال‌ها بعد دو دوست بر روی کشتی همدیگر را ملاقات می‌کنند و اتفاق‌های جدیدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

«نحوی چون چشم گشود خود را در میهمان‌سرای مرد دهقان یافت که کاسه‌ای آب و ظرفی غذا در پیش رویش بود و خورجین کتاب‌ها در کنارش و صدای خر نیز از حیاط می‌آمد که از شوق خوردن کاه و یونجه‌‌ی فراوان به شادی از ته دل آواز می‌خواند! نحوی پیش از آن که از حال و روز خود جویا شود که از کجا به این خانه‌ی راحت راه یافته است، نخست کاسه آب را سر کشید و سپس غذا را تا به انتها خورد و آنگاه به مرد صاحبخانه که با نگرانی او را می‌نگریست گفت: «بر تو افتخاری بود که دانشمندی را یاری کردی!»

بازنویسی این کتاب بر عهده‌ی سیروس طاهباز بوده و این اثر نخستین بار در سال 1363 منتشر شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را پس از ویرایش با قیمت 4هزار تومان در اختیار نوجوانان 11 تا 15 سال قرار داده است.

502500

کد خبر: 719660

وب گردی

وب گردی