قتل مرد طلبکار برای فرار از بدهی 120 میلیونی

مرد بدهکار وقتی نتوانست طلب 120میلیونی خود را پرداخت کند، در اقدامی هولناک مرد طلبکار را با شلیک گلوله کشت. قاتل پس از فرار به یزد ازدواج کرد که کارآگاهان بعد از 31 ماه او را دستگیر کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام‌جم، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در تشریح این پرونده گفت: دو سال قبل زنی با مراجعه به پلیس آگاهی با طرح شکایتی مدعی شد، شوهرم 26 خرداد سال 93 با خودروی پژوی خود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت تلفن همراهش خاموش است و احتمال می‌دهم بلایی سر او آمده باشد.

پس از این شکایت، تحقیقات ماموران آغاز شد. همزمان کشف جسدی در حاشیه جاده‌ای در منطقه «گوربند» زاهدان به پلیس گزارش شد. ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند جسد، متعلق به مرد ناپدید شده است. مرد 28 ساله بر اثر اصابت سه گلوله به قتل رسیده بود.

او افزود: با توجه به سرقت شدن خودروی مقتول، مشخصات آن در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت و چند روز بعد خودرو در حاشیه جاده‌ای در شهر ریگان استان کرمان کشف شد. ماموران در بررسی‌های تخصصی دریافتند مقتول با یکی از دوستانش اخلافات مالی داشته است. با کشف این سرنخ، احتمال قتل با انگیزه اختلاف مالی مطرح شد. ماموران سراغ تنها مظنون پرونده رفتند اما او همزمان با قتل همراه خانواده‌اش به محلی نامشخص رفته بود. با فرار متهم ،شک پلیس به او بیشتر شد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پس از مدت‌ها اقدامات تخصصی و رصد سرنخ‌های مختلف، کارآگاهان پلیس رد این متهم را در شهرستان انار شناسایی و با دریافت نیابت قضایی وی را در خانه جدیدش در شهرستان انار دستگیر کردند. متهم که دارای چندین فقره سابقه کیفری است، قصد داشت برای فرار از جرم، خانه خود را از شهرستان انار به کرمان منتقل کند. متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه‌اش را بدهکاری 120 میلیون تومانی به مقتول و ناتوانی در پرداخت آن عنوان کرد.

متهم به قتل گفت: به مقتول بدهکار بودم و نتوانستم بدهی خود را پرداخت کنم. به همین خاطر با او قرار گذاشته و با شلیک گلوله او را کشته و جسدش را در حاشیه جاده رها کردم. بعد هم با خودروی او به استان کرمان رفتم. بعد از رها کردن خودرو به یزد رفته و در آنجا با ازدواج کردم و صاحب فرزند شدم. به شهرستان انار آمده و در اینجا زندگی مخفیانه‌ای داشتم که شناسایی و دستگیر شدم.

متهم پس از اعتراف به جنایت با قرار قانونی روانه زندان شد.

704/700

کد خبر: 719690

وب گردی

وب گردی