رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: تا پایان سال 79 طرح برون‌دانشگاهی دانشگاه در اصفهان محقق می‌شود/ استاندار اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی توانایی پوشش شرکت‌های دانش بنیان را دارد

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان  اصفهان صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر سیدمحمد امیری دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان موفقیت‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس آسایهل را تبریک گفت و آن را افتخاری برای مجموعه آموزش عالی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

امیری آماری از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در استان اصفهان ارائه داد و گفت:‌ در استان اصفهان 177 واحد آموزش عالی وجود دارد که از این تعداد 28 واحد با سهم 16درصد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین پیام نور با 44 دانشگاه 25درصد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی با 31 دانشگاه 17درصد و دانشگاه علمی کاربردی نیز با 59 دانشگاه، 27درصد مراکز آموزش عالی استان را در اختیار دارند.

او گفت: در کل استان اصفهان در مجموع 277هزار و 806 نفر دانشجو تحصیل می‌کنند که 98هزار و 636 نفر یعنی 36 درصد کل دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. از این تعداد هم 4درصد در دوره کاردانی، 56درصد کارشناسی، 30درصد کارشناسی‌ارشد، 4درصد دکتری تخصصی و 6درصد هم در آموزشکده‌های سما تحصیل می‌کنند.

او افزود: تاکنون از دانشگاه آزاد اسلامی 343هزار نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند. فقط در سال 95، 23هزار و 188 نفر از این دانشگاه دانش‌آموخته اعلام شده‌اند.

امیری به وضعیت اعضای هیات علمی هم اشاره کرد و گفت:‌ در استان اصفهان 4هزار و 997 عضو هیات علمی فعالیت می‌کنند که 40درصد آنها یعنی 2هزار و 12 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان چاپ مقالات در مجلات بین‌المللی و میزان ارجاعات به این مقالات را یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت:‌ در سال 94، هزار و 275 مقاله ISI، هزار و 108 مقاله علمی پژوهشی و 38 مقاله علمی ترویجی از سوی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان منتشر شده است. همچنین در سال 2015، 645 مقاله این دانشگاه در اسکوپوس قرار گرفته است که میزان ارجاعات به مقالات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در سال 2016، 4915 بوده است.

به گفته امیری در سال 94 این دانشگاه 56 طرح برون دانشگاهی اجرا کرده و تا پایان سال 95، 79 طرح برای این سال محقق می‌شود.

او گفت:‌ در استان اصفهان 17 شرکت دانش‌بنیان نوع دوم داریم که متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و 33 شرکت دانش‌بنیان نوع اول هم در مراکز رشد دانشگاه فعالیت می‌کنند. ما همچنین در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان 26 مرکز تحقیقاتی داریم و مراحل مقدماتی طرح شفا هم انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تعداد طرح‌های ماندگار فرهنگی انجام شده این دانشگاه را در سال 95، 105 طرح اعلام کرد و گفت:‌ ساخت پارک آبی، خانه فرهنگ و ادب، شرکت دانش‌بنیان فرهنگی گردشگری، راه‌اندازی رصدخانه، تهیه اطلس الگوهای دانشگاهی و جشنواره‌های سبک زندگی تعدادی از طرح‌های ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است.

در ادامه این جلسه رسول زرگرپور استاندار اصفهان درباره شرکت‌های دانش‌بنیان این استان گفت: در استان اصفهان قرار است 200 شرکت دانش‌بنیان یعنی 10درصد شرکت‌هایی که تا پایان سال 96 در کشور راه‌اندازی می‌شوند، پوشش داده شود.

او پیشنهاد کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانایی‌های خود و اینکه می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد تعداد زیادی از شرکت‌ها را تعهد کند و زیر پوشش خود قرار دهد.

200/202

کد خبر: 719739

وب گردی

وب گردی