دو خبر از ورزش جانبازان و معلولین   صعود ۶ تیم به والیبال نشسته دسته برتر بانوان/ اولین مرحله تمرینات رکابزنان جانباز و معلول برگزار می‌شود

اولین مرحله از تمرینات تیم ملی دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولین به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، فرهاد عصفوری، رئیس انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولین با اعلام این خبر گفت: همان طور که اعلام شد تیم ملی دوچرخه‌سواری با ترکیب دو ملی‌پوش در مسابقات پاراآسیایی بحرین 2017 شرکت می‌کند و به همین منظور اولین مرحله از تمرینات این ملی‌پوشان از 19 دی ماه به میزبانی زاهدان آغاز می‌شود.

وی افزود: مسابقات آسیایی بحرین برای چهارمین سال متوالی است که به صورت تجمیع با مسابقات نابینایان و ورزشکاران غیر معلول برگزار می‌شود و امتیازات کسب شده در آن برای مسابقات پاراآسیایی اندونزی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: فدراسیون جهانی برای مسابقات بحرین به هر کشور 2 سهمیه داده است. البته این تعداد سهمیه به دلیل برگزاری این مسابقات در ماده تایم تریل انفرادی است و اگر رقابت‌های استقامت نیز برگزار می‌شد، سهمیه‌ها افزایش می‌یافت. از کشور ما نیز آقایان مهدی محمدی و بهرام سلیمانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور اخیر بیشترین امتیازات را کسب کرده بودند، انتخاب شدند و اولین اردوی تیم ملی نیز با حضور آنها برگزار می‌شود.

عصفوری در ادامه گفت: تمرینات ما به مدت 12 روز در شهر زاهدان برگزار می‌شود و اردوی دوم از 20 بهمن به میزبانی یکی از شهرهای گرمسیری که از نظر شرایط جوی مشابه بحرین است، برپا خواهد شد. پس از آن از اول اسفند در تهران اردوی متصل به اعزام برگزار می‌شود و سوم اسفند ماه نیز عازم رقابت‌های پاراآسیایی بحرین خواهیم شد.

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری تصریح کرد: این مسابقات برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و خوشبختانه با مساعدت فدراسیون از دو سهمیه خود استفاده کردیم و دو ورزشکار به این رویداد اعزام می‌کنیم. با توجه به پیش‌رو بودن مسابقات پاراآسیایی اندونزی و نیز پس از آن بازی‌های پارالمپیک، کسب امتیاز از چنین مسابقاتی برای ما قابل توجه است.

اولین اردوی آمادگی تیم ملی دوچرخه‌سواری با حضور مهدی محمدی از زنجان و بهرام سلیمانی از فارس به مربیگری فرهاد عصفوری از 19 تا 30 دی ماه به میزبانی زاهدان برپا خواهد بود.

خبر دیگر اینکه با پایان مرحله اول لیگ والیبال نشسته بانوان، تکلیف تیم‌های راه یافته به مسابقات دسته برتر و یک مشخص شد.

این مسابقات طی روزهای 14 تا 17 دی ماه به میزبانی مشهد مقدس و با حضور 10 تیم در دو گروه برگزار شد و پس از انجام 20 بازی، در نهایت تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، خراسان رضوی و مازندران از گروه الف به ترتیب اول تا سوم شدند و به مسابقات دسته برتر راه یافتند.

در گروه ب نیز تیم‌های شهدا غواص کرمان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و لرستان به ترتیب اول تا سوم گروه خود شدند و این سه تیم نیز مسابقات دور دوم را در دسته برتر دنبال می‌کنند.

تیم‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، شهرداری ارومیه و همدان نیز مسابقات دور دوم را در دسته یک پیگیری خواهند کرد.

رقابت‌های مرحله ی اول از چهاردهمین دوره مسابقات باشگاهی والیبال نشسته بانوان از 14 تا 17 دی ماه به میزبانی خراسان رضوی و در مشهد مقدس برگزار و زمان و مکان برگزاری مسابقات دور برگشت به زودی اعلام خواهد شد.

604/101

کد خبر: 719746

وب گردی

وب گردی