تفنگداران دریایی آمریکا به افغانستان بازمی‌گردند

یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا (Marines) اعلام کرد، ۳۰۰ تن از این تفنگداران بهار آینده به استان هلمند افغانستان اعزام خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این طرح تفنگداران دریایی آمریکا که در سال ۲۰۱۴ در راستای طرح خروج نیروهای ناتو از افغانستان و اجازه به رهبری نیروهای افغان در جنگ با طالبان استان هلمند را ترک کرده بودند، بار دیگر به این استان به منظور کمک به ماموریت تحت رهبری ناتو برای آموزش نیروهای افغان بازخواهند گشت.

این تفنگداران دریایی جزو اولین نیروهایی بودند که آمریکایی‌ها بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای شرکت در جنگ افغانستان به این کشور اعزام کردند. چند هزار تن از این نیروها در استان هلمند مستقر و وارد درگیری‌های شدیدی با شبه‌نظامیان طالبان شدند.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور در حال کناره گیری آمریکا امیدوار بود تا پایان ریاست جمهوری‌اش، اکثر نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان خارج کرده و تنها نیروهای کمی را در این کشور باقی بگذارد اما آمریکا همچنان ۸۴۰۰ نیروی نظامی در افغانستان دارد و اکنون نیز درصدد بازگرداندن تفنگداران دریایی به هلمند برآمده است.

یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یگان به درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و نیروهای آمریکایی در افغانستان بهار سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰۰ تفنگدار دریایی را در استان هلمند افغانستان به منظور حمایت از ماموریت تحت رهبری ناتو موسوم به "حمایت راسخ" مستقر خواهد کرد.

در این بیانیه تصریح شد: تفنگداران دریایی آمریکا به آموزش و مشاوره‌دهی به رهبران اصلی هنگ ۲۱۵ ارتش ملی افغانستان و ۵۵۰ پلیس ملی افغانستان خواهند پرداخت.

این بیانیه عنوان کرد: مشورت و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به حفظ دستاوردهای به دست آمده در این کشور با همکاری افغان‌ها کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 719753

وب گردی

وب گردی