لزوم ارجاع ماده مربوط به آسیب های اجتماعی به کمیسیون جهت رفع ابهامات

نایب رئیس مجلس ارجاع ماده ۹۵ لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی به کمیسیون تلفیق را ضروری دانست و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری ضمن اصلاح این ماده باید لحاظ شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 95 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشنهاد آقای یوسف نژاد مبنی بر ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه جهت رفع ابهامات وارد است زیرا تکلیف بسیاری از بندها در این ماده مشخص نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در این ماده باید لحاظ شود، تصریح کرد: این ماده باید به صورت عملیاتی نوشته شود به گونه‌ای که متولیان پیشگیری و مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی مشخص شود بنابراین جهت انجام اصلاحات به کمیسیون تلفیق برنامه ارجاع می شود.

گفتنی است علی اصغر یوسف نژاد ضمن ایراد پیشنهاد ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: پیش از این مقام معظم رهبری با تشکیل شورای عالی اجتماعی موافقت کردند و اعضای آن را نیز انتخاب کردند. همچنین اولویت هایی را برای این مجموعه جهت کاهش آسیب های اجتماعی مشخص کردند که در لایحه دولت و پیشنهاد کمیسیون تلفیق مقفول مانده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ساختار تشکیل سازمان امور اجتماعی یکی از مواردی است که در این ماده از آن غفلت شده است بنابراین این ماده برای پاسخگویی به مشکلات باید به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ارجاع و اصلاح شود.

306/300

کد خبر: 719760

وب گردی

وب گردی