به منظور حمایت و تنظیم پروتکل همکاری مشترک؛   طباطبایی با مرادی دیدار کرد

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون وزنه برداری ضمن دیدار و گفتگو با علی مرادی رییس و مسئولان کمیته استعدادیابی این فدراسیون برای عقد پروتکل همکاری مشترک در بخش استعدادیابی به تفاهم رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز ، رامین طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با حضوردر فدراسیون وزنه برداری ضمن دیدار با ریاست فدراسیون درخصوص نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به مقوله استعدادیابی درخصوص همکاری بیشتر فدراسیون وزنه برداری بعنوان رشته پرافتخار المپیکی ورزش ایران با دفتر استعدادیابی وزارتخانه ورزش و جوانان تاکید داشتند.

در این نشست چند ساعته که با حضورمحمد نصیری اسطوره وزنه برداری ایران و مشاور عالی ریاست فدراسیون وزنه برداری،داود باقری نایب رییس، غلامرضا سیاهپور دبیرو نیز امید رضایانی ورامین اسکندری (رییس ودبیر کمیته استعدادیابی برگزار شد، دوطرف با ارائه برنامه هایی که در سال جاری (95) در مقوله استعدادیابی و حمایتی از این بخش در دستور کار داشته اند، شرایط و وضعیت موجود را برای همکاری بیشتر و نیز عقد پروتکل همکاری مشترک در بحث استعدادیابی ودرآتیه ای نزدیک رابررسی و تشریح کردند.

برهمین اساس و در خلال این نشست دکتر طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص توجه ویژه دفتراداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان به مقوله استعدادیابی در رشته های مختلف ، خصوصا رشته های پر امید و افتخارآفرینی همچون وزنه برداری از رییس فدراسیون و مسئولان کمیته استعدادیابی تقاضای داشتن توجه و نگاهی ویژه تر از قبل به این مقوله مهم درورزش کشور داشتند.

طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در این ارتباط گفت: وزنه برداری به طور حتم و بدون تردید پرمدال ترین ورزش المپیکی کشورمان بود که در المپیک 2016 ریو با کسب دو مدال ارزشمند طلا باعث سربلندی کاروان کشورمان در این آوردگاه بزرگ شد. به همین دلیل و با توجه به استعدادهای ناب و توانمندی که در سراسر کشور برای فعالیت در این رشته ورزشی وجود دارد، نقش کمیته استعدادیابی فدراسیون برای شناسایی و پرورش این استعدادها با استفاده از مباحث روز، علمی و آکادمیک در ورزش کشور بسیار حیاتی است. بی تردید ما نیز بعنوان خدمتگزار ورزش کشور در دفتر استعدادیابی وزارت ورزش با داشتن نگاهی ویژه تراز گذشته به این مقوله مهم ، کلیه فعالیت های استعدادیابی را به خصوص در فدراسیون‌های پرافتخار و با سابقه مثل وزنه برداری تحت پوشش و حمایت خودقرار می دهیم.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: البته کمیته های استعدادیابی فدراسیون های المپیکی قطعا باید ضمن داشتن یک تقویم مشخص برای انجام فعالیت های سالانه خود از طریق مکاتبات رسمی و داشتن ارتباط نزدیک تر با ما در دفتر اداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برنامه های خود را با نظارت ما اجرایی کرده و اعتبارات ویژه درنظر گرفته شده برای این بخش را دریافت نمایند.

همچنین در این نشست،علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ضمن جلب کردن توجه مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش به این نکته که فدراسیون تحت مدیریتش از ابتدای کار تا به حال توجه و نگاه ویژه ای به بخش استعدادیابی داشته وهمچنان نیز این نگاه را بیش از گذشته درسطح کشور تعمیم خواهد داد یادآور شد: فدراسیون وزنه برداری از زمانیکه بنده بعنوان مسئول این مجموعه مشغول به کار شدم تا به امروز توجه ویژه ای به مقوله استعدادیابی و توسعه کارهای زیربنایی و علمی در این بخش داشته است. تا جاییکه ما با انتخاب چهره های فنی ، علمی و توانمند دانشگاهی در کمیته استعدادیابی فدراسیون تمامی تمرکزخود را براین موضوع معطوف کردیم تا آینده وزنه برداری ایران را با داشتن نگاه علمی و تخصصی در مقوله استعدادیابی تقویت کرده و بسازیم. خداراشاکریم که در دو سال گذشته همایش ها و جشنواره های بسیار بزرگی را در بخش استعدادیابی با حمایت مسئولان ورزش و نیز آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور داشتیم که قطعا در نوع خود ودررشته وزنه برداری کم نظیر بوده اند.

رییس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: برهمین اساس پیشنهاد ما به دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان این است که با عقد یک پروتکل همکاری مشترک در بخش استعدادیابی شرایطی ویژه تر از قبل را برای همکاری نزدیک تر کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری و متولی اصلی استعدادیابی که شما هستید را در وزارت ورزش و جوانان ایجاد کنیم.

در خاتمه این نشست نیزنایب رییس و دبیر فدراسیون و همچنین مسئولان کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری ضمن ارایه گزارشی مبسوط از تمامی فعالیت های حمایتی فدراسیون و علمی، تخصصی این مجموعه در بخش استعدادیابی وزنه برداری که با متدهای روز دنیا دربرنامه های مختلف و جشنواره های برگزار شده به اجرادرآمده بود، پیشنهاداتی را نیز برای حمایت هرچه بیشتر وزارت ورزش از این مجموعه به دکتر طباطبایی ارایه دادند.درنهایت نیز مقرر گردید بزودی پروتکل همکاری مشترکی میان فدراسیون وزنه برداری و دفتراداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان به جهت پوشش هرچه بهتر فعالیت های استعدادیابی در رشته وزنه برداری منعقد گردد.

604/101

کد خبر: 719800

وب گردی

وب گردی