کاشانی: معیارهای قهرمانی تکواندو در سطوح جهانی تغییر کرده است

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون تکواندو گفت: امروزه شرایط قهرمانی تکواندو در سطوح جهانی تغییر کرده است و به همین منظور سیاست فدراسیون تکواندو بر کشف استعداد بر مبنای آزمون‌های پیکرسنجی طرح‌ریزی شده تا میزان موفقیت تکواندوکار در این رشته و تطبیق آن با معیارهای جهانی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی کاشانی مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه جشنواره استعدایابی از حدود دو ماه پیش در کشور آغاز شده است گفت: در رشته تکواندو، در ابتدا برگزاری آزمون‌های پیکرسنجی و استعدادیابی در شش استان هدف‌گذاری شد که تا کنون در سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و البرز به انجام رسیده است و استان سمنان، چهارمین استان کشور است که در این خصوص به آن سفر کردیم.

او با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت استان تهران با استقبال خوبی رو‌به‌رو شدیم گفت: حضور بیش از 700 دانش‌آموز دختر و پسر در این طرح نشان می‌دهد که تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای میان هیات تکواندو استان سمنان و آموزش و پرورش وجود داشته است و بی‌شک این شروع یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

کاشانی با بیان اینکه در حال حاضر معیارهای قهرمانی تکواندو در سطوح جهانی دستخوش تغییراتی شده است که نمونه‌های آن را در ورزشکاران چینی و یا روسی مشاهده می‌کنیم، گفت: امروزه شرایط قهرمانی تکواندو در سطوح جهانی تغییر کرده است و به همین منظور سیاست فدراسیون تکواندو بر کشف استعداد بر مبنای آزمون‌های پیکرسنجی طرح‌ریزی شده تا ابتدا با شناخت پیکر یک ورزشکار میزان موفقیت تکواندوکار در این رشته و تطبیق آن با معیارهای جهانی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر در هر استان دو یا سه ورزشکار شاخص را شناسایی کنیم، رسالت خود را به انجام رساندیم و مجموع این عدد در کشور، رقم بزرگی خواهد شد که آینده تکواندو ایران و تیم‌ملی را تامین خواهد کرد.

کاشانی از استعدادپروری به عنوان مهمترین بخش از هر برنامه استعدادیابی نام برد و افزود: در راستای موضوع مهم استعدادپروری، در هر استان پایگاه‌های قهرمانی و شرایط لازم آن از قبیل مربی، سرمربی و حداقل امکانات را تعریف کردیم تا از این طریق نسبت به هدایت و آموزش استعدادهای هر استان، اقدامات لازم صورت پذیرد.

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون تکواندو در پایان از فعالیت بسیار مناسب هیات تکواندو استان سمنان، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، تشکر و ابراز امیدواری کرد که این جمعیت پرشور با هدایت و حمایت صحیح به سرمایه‌هایی برای ورزش کشور مبدل شوند.

604/101

کد خبر: 719807

وب گردی

وب گردی