فیت بیت امسال فروشگاه اپلیکیشن راه اندازی می‌کند

شرکت فیت‌بیت (Fitbit) اعلام کرده است امسال قصد دارد فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خود را ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل و مؤسس کمپانی فیت‌بیت، جیمز پارک طی مصاحبه‌ای که در نمایشگاه CES امسال داشت، اعلام کرده است این شرکت قصد دارد به‌زودی از فروشگاه اپلیکیشن‌ خود رونمایی کند.

فیت‌بیت ماه گذشته استارتاپ معروف پبل (Pebble) را خریداری کرد که این مورد باعث می‌شود برخی از پیش‌نیازهای لازم برای احداث یک اپ‌استور را در اختیار داشته باشد. طی پنچ سال فعالیت پبل، بیش از ۱۴ هزار اپلیکیشن شخص‌ ثالث در فروشگاه این کمپانی منتشر شده و پارک در این رابطه گفته است: «پبل تاکنون فعالیت‌های زیادی برای ساختن یک اپ‌استور انجام داده است.»

پارک همچنین به این نکته اشاره کرده است که به‌منظور گسترش روابط فیت‌بیت با کمپانی‌های حوزه‌ی بهداشت و درمان که از خدمات این شرکت در برنامه‌های سلامت بهره می‌برند، داشتن یک فروشگاه اپلیکیشن می‌تواند مفید واقع شود. اوایل هفته‌ی جاری فیت‌بیت اعلام کرد با همکاری UnitedHealthCare و کوالکام، مبلغ ۱۵۰۰ دلار به‌عنوان هدیه به دو نفر از کاربرانی که از محصولات این کمپانی استفاده می‌کنند، اعطا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مورد اشاره اعلام کرده است: «شرکای ما قصد دارند اپلیکیشن‌های مختلفی تولید کنند. از اپلیکیشن‌های یادآور زمان مصرف قرص گرفته تا اپلیکیشن‌های مرتبط با تناسب اندام. اما در حال حاضر ساختار نرم‌افزاری خاصی برای پشتیبانی از اجرای این نوع اپلیکیشن‌ها روی محصولات خود نداریم.»

دقیقا مشخص نیست چرا فیت‌بیت یک ساعت هوشمند واقعی تولید نمی‌کند

البته با توجه به این موضوع، هنوز دقیقا مشخص نیست چرا فیت‌بیت یک ساعت هوشمند واقعی تولید نمی‌کند. پارک می‌گوید اکنون چندین ماه است که فیت‌بیت تحقیقات خود را روی چند نوع محصول آغاز کرده است. خاطرنشان می‌کنیم که شرکت یادشده در سال گذشته کمپانی کوین (Coin) را نیز خریداری کرد تا بتواند خدمات مرتبط با پرداخت آنلاین به ابزارهای پوشیدنی خود اضافه کند و پس از این اقدام، شاهد خریداری استارتاپ پبل توسط فیت‌بیت بودیم. Fitbit Blaze که در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی شد، از نظر طراحی به ساعت‌های هوشمند شباهت داشت؛ اما این محصول به‌عنوان یک دستبند سلامت مجهز به ساعت، شناخته می‌شود و علاوه بر این امکان نصب اپلیکیشن‌های شخص‌ ثالث روی این دستگاه وجود ندارد.

پارک در مورد زمان دقیق راه‌اندازی اپ‌استور خود هیچ جزئیاتی بیان نکرد، اما اعلام کرد هر چه زودتر این اقدام را انجام خواهد داد. وی همچنین اعلام کرده است که خود در زمان فراغت قصد دارد چندین اپلیکیشن برای فیت‌بیت بسازد؛ چرا که مدیرعامل کمپانی مورد بحث دوست دارد در زمان‌ بیکاری خود، کار بیشتری انجام دهد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719829

وب گردی

وب گردی