کانون «آواها و نواها» در واحد تهران جنوب راه اندازی شد/ هدف کانون «آواها و نواها»  اعتلای موسیقی ایرانی  است

دبیر کانون «آواها و نواها»در واحد تهران جنوب گفت: هیچ کانون موسیقی تا کنون در واحد تهران جنوب موفق به دریافت مجوز نشده است و این گروه اولین کانون موسیقی است که در تهران جنوب مجوز گرفت و یکی از عواملی که باعث شد تا این کانون شکل بگیرد دکتر حبیب اسماعیلی است که مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

محمدرضا ضیائیان، دبیر کانون «آواها و نواها» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره اهداف کانون «آواها و نواها» که به تازگی موفق به دریافت مجوز شده است، به ایسکانیوز، گفت: هدف کانون «آواها و نواها» که حدود یک ماه است موفق به دریافت مجوز شده است اعتلای موسیقی ایرانی و آشنایی دانشجویان با اینگونه موسیقی است.

او ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که از زمان تشکیل کانون در واحد تهران جنوب دنبال می کنیم موضوع فرهنگ سازی است زیرا با برپایی این کانون دانشجویان علاقمند به موسیقی را جذب می کنیم و اگر حتی یک نفر از دانشجویانی که در زمان اوقات بیکاری اش بتواند جذب این کانون شده و به موسیقی علاقمند شود ما به هدفمان رسیده ایم و می توانیم به عنوان فعالیت فرهنگی از آن نام ببریم.
دبیر کانون «آواها و نواها» درباره برنامه هایی که این کانون در زمان فعالیت کوتاه مدت خود انجام داده است، گفت: یکی از برنامه هایی که در این مدت کوتاه داشتیم دعوت از میلاد درخشانی، خواننده کشورمان بود که در قالب همایشی در دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای برنامه پرداخت.
ضیائیان ادامه داد: در زمان یک ماه که کانون «آواها و نواها» راه اندازی شده است دو برنامه موسیقی داشته ایم که یکی از آنها دعوت از میلاد درخشانی و دیگری اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان بوده است که اجرای دانشجویان با همراهی کانون شعر دانشگاه انجام شد و به اجرای قطعات موسیقی سنتی پرداختند.

او درباره نحوه جذب دانشجویان به کانون «آواها و نواها»، گفت: در مرحله اول یک برنامه استعداد یابی داشتیم و دانشجویان علاقمند با مراجعه به کانون نمونه کار ارائه دادند و در مرحله بعد دانشجویان علاقمند درجه بندی شدند و در هر قسمت اساتید دانشگاه درباره شرایط دانشجویان نظر دادند، که با توجه به شرایط در این مرحله توانستیم ده نفر از دانشجویان را جذب کانون کنیم.

وی افزود: در حال حاضر یک گروه داریم که با توجه به تعداد دانشجویان علاقمند، تعداد گروه ها به شش یا هفت افزوده خواهد شد زیرا یکی از برنامه های کانون این است که در آینده هر هفته برای دانشجویان اجرای موسیقی زنده داشته باشد.
محمدرضا ضیائیان با اشاره به برنامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی برای کانون ها در نظر گرفته است، گفت: در حال حاضر سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هر هفته در اختیار یکی از کانون ها است که روز های یکشنبه مخصوص کانون «اواها و نواها» است و قرار است در بهمن ماه هر هفته اجرای دانشجویی داشته باشیم و در هرهفته از خارج از دانشگاه یک مهمان هم دعوت می کنیم.

او ادامه داد: طبق هماهنگی که با کانون شعر صورت گرفته است قرار است در برنامه های شعر خوانی دانشگاه هم کانون «آواها و نواها» حضور داشته باشد و دانشجویان هنرمند در برنامه های کانون شعر بداهه نوازی داشته باشند. از دیگر برنامه ها و همکاری هایی که کانون «آواها و نواها» در دانشگاه دارد، تعامل با کانون تئاتر واحد تهران جنوب است که در پی این همکاری از اعضای کانون «آواها و نواها» برای ساخت موسیقی تئاترهایی که در دانشگاه اجرا می شوند استفاده خواهد شد.

محمدرضا ضیائیان در پایان با سپاس از معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیچ کانون موسیقی تا کنون موفق به دریافت مجوز نشده است و واحد تهران جنوب اولین واحدی است در دانشگاه آزاد اسلامی که موفق شد کانون «آواها و نواها» را راه اندازی کند و یکی از عواملی که باعث شد تا این کانون شکل بگیرد دکترحبیب اسماعیلی است که مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.
501500

کد خبر: 719839

وب گردی

وب گردی