حرکت به سمت افزایش درجه کارایی اقتصادی

به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، در حوزه افزایش منابع با محدودیت هایی مواجه هستیم از این رو باید به سمت افزایش درجه کارایی اقتصادی حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی نژاد پیش از ظهر امروز شنبه ۱۸ دی‌ماه در دیدار با کارکنان امور مالیاتی استان کرمان اظهار کرد: تحریم آثار متعددی برای اقتصاد کشور داشت، ولی یکی از پیامدهای آن این بود که ما را متوجه یک اصل مهم کرد و به ما نشان داد در مصاف اقتصادی در حوزه افزایش منابع با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و نمی‌توانیم منابع مالی کشور را بیش از این افزایش دهیم از طرف دیگر قادر به کاهش هزینه‌های کشور نیستیم از این رو باید به سمت افزایش درجه کارایی اقتصادی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش درجه کارایی از طریق ایجاد شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین تامین منابع درون زا محقق می شود، افزود: نگاه به سازمان امور مالیاتی و نقش ویژه آن به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با دو کارکرد ویژه از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود نخست تامین منابع مالی دولت که خوشبختانه نشان از موفقیت در این حوزه دارد و سپس حسابرسی‌های مالیاتی است که منجر به ایجاد شفافیت اقتصادی در بخش دولتی و خصوصی می‌شود.

تقوی نژاد بیان کرد: باید یکبار دیگر علاوه بر کارهایی که در گذشته انجام می‌شده مانند رصد لایحه صندوق های فروش درمجلس، ساختار سازمانی سازمان، ساختار نیروی انسانی، اجرای طرح جامع مالیاتی و... از نزدیک به صدا و نظرات دو گروه از مخاطبین توجه شود یکی گروه مودیان مالیاتی و مهمتر از آن صدای همکاران و انتقادات آنها.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: اگر قانون خوب، ساختمان، طرح جامع و ساختار سازمانی مناسب باشد اما نیروی انسانی قوی، علاقمند، دلسوز و باتعصب به کار نداشته باشیم هیچ یک از برنامه ها به سرانجام نمی رسد.

یادآوری می شود: در این دیدار مسائلی همچون انتقاد از عدم شایسته سالاری، وضعیت درخواست آمارها، وضعیت نامناسب نیروهای قراردادی و... از سوی کارکنان مطرح شد.

101/401

کد خبر: 719862

وب گردی

وب گردی