نتایج نهایی المپیاد تکنسین‌های ایران اعلام  شد؛ ۱۲ تکنسین برتر ایران

نفرات برگزیده دومین المپیاد تکنسین‌های ایران، پروژه مشترک سامسونگ الکترونیکس و سازمان فنی و حرفه ای کشور، از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اعلام شدند.

به گزارش ایسکانیوز، مرحله نهایی دومین المپیاد تکنسین‌های ایران در روزهای نهم و دهم دی‌ماه در چهار رشته برگزار شد و اکنون نفرات برگزیده هر گرایش، اعلام شدند.

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران همانند سال گذشته در ۴ گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباسشویی)، دستگاه‏های تهویه مطبوع (کولر گازی)، لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار شد و نفرات برتر، علاوه بر دریافت جوایز اعلام شده، به عنوان ناظر به چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت که سال ۲۰۱۷ در ابوظبی امارات برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

براساس اعلام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در گرایش تهویه مطبوع هوا؛ علی‌اکبر حاجی حاتم‌لو از تهران، علی مرادی از تهران و سید سامان حسینی از کردستان به ترتیب مدال‌ طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

در گرایش لوازم خانگی؛ اسماعیل علیرضانژاد گوهردانی از گیلان، محمدتقی نقیئی از خراسان رضوی و ایمان پاک از لرستان به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در گرایش موبایل و تبلت؛ مهدی گلی از سمنان، محسن کاوه باغبادرانی از اصفهان و نادر هراتی از خراسان رضوی مدال‌های طلا، نقره و برنز را دریافت کردند.

طبق نظر داوران، در گرایش لوازم صوتی و تصویری؛ محمدامین ابراهیمی از فارس، جعفر دلداده پیرانفر از تهران و احسان مشکواتی از تهران شایسته دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز بودند.

نفرات اول هر گرایش ۳۰ سکه بهار آزادی، نفرات دوم ۲۰ سکه بهار آزادی و نفرات سوم ۱۰ سکه دریافت خواهند کرد.

این المپیاد از روز دوم آذرماه با ثبت‌نام حدود ۲ هزار داوطلب آغاز به کار کرد که پس از انجام آزمون تئوری، ۱۰ نفر برتر هر رشته در یک آزمون عملی به رقابت پرداختند. آزمون عملی المپیاد طی روزهای نهم و دهم دی‌ماه در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای شهر کرج برگزار شد.

شرکت سامسونگ که دو سال متوالی المپیاد تکنسین‌های ایران را با هدف شناخت تکنسین‌های برتر و ترویج فرهنگ مهارت برگزار کرده است، تمامی هزینه‌های المپیاد شامل تهیه تجهیزات، اقامت شرکت‌کنندگان و جوایز نفرات برتر را تامین کرده است.

مراسم اهدای جوایز دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران به زودی با حضور نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیران ارشد شرکت سامسونگ در ایران و برخی مقامات دولتی برگزار خواهد شد.

منبع:دیجی کالا

204/200

کد خبر: 719879

وب گردی

وب گردی