اگر در این چند ماه تشنج در کشور اوج بگیرد به نفع روحانی و اصلاح طلبان تمام نمی شود

اصولگرایان نمی توانند کسی را به جای آیت الله مهدوی کنی با آن سوابق مبارزاتی و انقلابی پیدا کنند که توانایی بوجود آوردن وحدت را نیز در این جریان داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انتخاب، آیت الله موسوی تبریزی درباره برنامه های احتمالی اصولگرایان و بحث وحدت اظهار کرد: من نمیتوانم این موضوع را پیش بینی کنم، چون گاهی آن ها بر اثر احساس تکلیف خود به اجماع میرسند، اما ظاهرا هنوز به اجماع نرسیده اند و کاندیداهای مختلفی را مطرح میکنند.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره راهبرد احتمالی اصولگرایان برای شکستن رای روحانی از طریق معرفی کاندیداهای متعدد گفت: کار سیاسی همین است. اگر به این موضوع به عنوان یک وظیفه شرعی، اسلامی و مردمی توجه کنیم، در این صورت انسان از نظر خودش کوتاه می آید و حتی به شخص مخالف خود بخاطر مصلحت رای می دهد اما اگر صرفا فعالیت سیاسی باشد ممکن است دست به کاری بزنند که رای فرد اصلح کم شود؛ در واقع ممکن است عده ای برای رای نیاوردن روحانی به این راه کثیف روی بیاورند که ان شا الله اینطور نیست و فکر نمی کنم که گروه های مسلمان کشور ما این فکر را بکنند.

وی درباره فقدان ایت الله مهدوی کنی و تاثیر آن بر اجماع در میان اصولگرایان گفت: وجود ایشان در سال های گذشته بسیار مهم بود اما در سال های اخیر به دلیل کسالت ها نمیتوانستند خیلی موثر باشند. آیت الله مهدوی کنی شخصیتی بزرگوار بود و من به ایشان، از قبل از انقلاب ارادت داشتم. ایشان انسان دلسوز و محترمی بود البته همه ما گاهی در اظهارات و تصمیم گیری ها اشتباه میکنیم و حرفهای اشتباه میزنیم و در میان اصول گرایان جامعه روحانیت مبارز تهران شخصیت بسیار بزرگ ،موثر و خوش سابقه ای بود و از اول یکی از اصلاح طلب های خوب بعد از انقلاب بود.

وی افزود: اصولگرایان نمی توانند کسی را به جای آیت الله مهدوی کنی با آن سوابق مبارزاتی و انقلابی پیدا کنند که توانایی بوجود آوردن وحدت را نیز در این جریان داشته باشد.

آیت الله موسوی تبریزی درباره ارزیابی اش از شانس پیروزی روحانی گفت: معتقدم که آقای روحانی با کوله باری از تجربه هایی که در سال های انقلاب داشته و با تحصیلات و شخصیتی که دارد و سابقه 4 ساله ریاست جمهوری، از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و برای ملت یک سرمایه به حساب می آید.

وی ادامه داد: اگر یک انسان متعهد باشد و مردم هم تعهد ببینند، این سرمایه 4 ساله میتواند برای 4 سال دوم نتیجه در بر داشته باشد و نتیجه ها را باید در 4سال دوم دید، مخصوصا با توجه به مشکلات موجود و مسئله برجام و مسئله کمبود ارز و توقف صدور نفت و تنگناهای اقتصادی. ما تعهد و قدرت را از آقای روحانی دیدیم البته نمیگویم که هیچ نقصی ندارد اما قطعا از گزینه هایی که وجود دارد شرایطشان بهتر است.

وی ادامه داد: البته اگر گزینه پنهانی فارغ از اصولگرا و با اصلاح طلب وجود داشته باشد و بهتر باشد وظیفه یک مسلمانِ دلسوز انقلاب و کشور این است که او را انتخاب کند،اما آنچه که ظاهر نشان میدهد این است که شخصیت آقای روحانی و سوابق وی و اطلاعات کافی، اینشان را به بهترین گزینه حال حاضر کشور تبدیل کرده است.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره تخریب ها علیه دولت تاکید کرد: دولت نباید خود را مشغول به پاسخگویی به دروغ ها و تهمت ها کند. هدف این ها این است که دولت را مشغول و از هدف های اصلی خود منحرف کند. امیدواریم دولت به این مسیر های انحرافی کشیده نشود و اگر جواب هایی دارد به طور فوری ،مستقلا به طور محکم و محترمانه بگوید چراکه اگر در این چند ماه درجه تشنج اوج بگیرد به نفع کشور و اصلاح طلبان و دولت تمام نمی شود.

306/300

کد خبر: 719892

وب گردی

وب گردی