سید علی ابطحی : نسبت استاد به دانشجو در واحد های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به نسبت استاندارد وزارت بهداشت رسیده است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشد هیات علمی در تمامی واحد های ما به نسبت قابل قبول و نرمالی رسیده است. در 2-3 سال اخیر  بسیاری از واحد های دوردست ما حتی 1 هیات علمی نداشت اما امروز شاهد هستیم که نسبت استاد به دانشجو در تمامی واحد ها به نسبتی منطقی رسیده است.

سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات امنای استان اصفهان به ایسکانیوز گفت: در سال 92 حدود 28 هزار دانشجو ورودی داشتیم که ظرف 3 سال گذشته این تعداد به 9 هزار ورودی رسیده است که این کثر دانشجو به منطقی کردن نسبت استاد به دانشجو کمک شایانی کرد و در واقع با کم شدن تعداد دانشجو و استخدام اساتید به سمت استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت رفته و به نسبتی معین رسیدیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که در حوزه علوم پزشکی 500 نفر اول جذب هیات علمی شده اند و قرار داد های آنها منعقد شده خاطر نشان کرد: رشد هیات علمی در تمامی واحد های ما به نسبت قابل قبول و نرمالی رسیده است. در سال هاى گذشته بسیاری از واحد های دوردست ما حتی 1 هیات علمی نداشت اما امروز شاهد هستیم که نسبت استاد به دانشجو در تمامی واحد هاى علوم پزشکى به نسبتی منطقی رسیده است.

ابطحی ادامه داد: در واحد نجف آباد استان اصفهان، دکتری حرفه ای پزشکی رشد چشمگیری داشته بعلاوه در حوزه پرستاری دو رشته ارشد سلامت جامعه و ارشد جراحی داخلی اضافه شده است که امیدواریم در طول 1 سال اینده شاهد رشد منطقی و خوب این رشته ها باشیم که اگر بر اساس محور تعیین شده حرکت کنیم phd پرستاری را نیز برای این واحد درخواست می کنیم.

وی افزود: دانشجویان واحد نجف آباد در بخش نمرات، رشد قابل قبولی را دارند و در المپیادهای داخلی نیز موفق به کسب رتبه در میان تمام دانشگاه های کشور شدند. بعلاوه واحد دندان پزشکی اصفهان جز معدود واحدهای دانشکده های دندان پزشکی دولتی و غیر دولتی است که در 3گروه دندان پزشکی،رتبه های برتر کشوری را کسب کردند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در واحد اصفهان دکتری تخصصی در رشته های دندان پزشکی داریم که رشد بالایی داشته است بعلاوه مرکز تحقیقاتی موفق و در آموزش رنکینگ بالایی داریم. لازم به ذکر است که این برتری نه تنها در بین واحد های دانشگاهی بلکه در بین تمامی واحد های دولتی و غیر دولتی کشور است.

200/202

کد خبر: 719933

وب گردی

وب گردی