بروجردی: امنیت پایدار در منطقه برای ایران ولبنان حائز اهمیت است

رئیس فراکسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برقراری امنیت پایدار در منطقه و حل بحران های در کشورهای اسلامی برای ایران و لبنان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز، بروجردی شامگاه شنبه و بعداز دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این دیدارمسائل مرتبط با روابط دوجانبه ، امنیت منطقه و تحولات سوریه را بررسی کردیم و نظرمشترک ایران و لبنان این است که راهکار پایان دادن به بحران سوریه، راه حل سیاسی است.

اعضای هیات پارلمانی ایران به ریاست بروجردی به اتفاق « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در « بیت الوسط» خانه حریری ها در مرکز بیروت پایتخت لبنان با سعد حریری دیدار و گفت وگو کردند.
محمد آشوری تازیانی، احمد امیر آبادی فراهانی، کمال دهقانی فیروزآبادی، ابوالفضل حسن بیکی و روح اللّه حضرت پور، علاءالدین بروجردی را در سفر به لبنان همراهی کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه« معتقدیم اندیشه تکفیری ضد اسلام و مسلمانان است»، تاکید کرد:اسلام دین اعتدال ، محبت و رافت است و روش ها و مشی تکفیری ها با خط مشی اسلام واقعی و ناب مغایرت دارد.
بروجردی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در برخی از کشورهای اسلامی با بحران مواجه هستیم و ناگزیر باید به سمت حل آنها پیش رفت.
وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: تهران و بیروت آماده برداشتن گام های جدی برای گسترش روابط و همکاری های همه جانبه هستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:با توجه به روابط دوجانبه ایران و لبنان و آغاز مرحله ای جدید در لبنان بعداز انتخاب ژنرال« میشل عون » به عنوان رئیس جمهوری و تشکیل دولت جدید به نخست وزیر« سعد حریری»، ایران آماده است گام های جدیدی را برای توسعه و تقویت روابط و همکاری ها در همه زمینه ها بردارد.
بروجردی افزود: معتقدیم ظرفیت های فراوانی در لبنان و ایران وجود دارد که اجازه می دهند دو کشور به ویژه درعرصه های تجاری و اقتصادی در مقایسه با گذشته فعالتر شوند به ویژه اینکه نخست وزیر لبنان بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی دو کشور تاکید دارد.
اعضای هیات پارلمانی ایران که عصر پنجشنبه از طریق مرز زمینی سوریه و لبنان وارد لبنان شدند، پنجشنبه شب با فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) درپارلمان لبنان به ریاست « محمد رعد » ملاقات و گفت وگو کردند.
اعضای هیات پارلمانی ایران همچنین با « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیدار و با وی در باره تحولات سیاسی در منطقه گفت وگو کردند.
اعضای هیات پارلمانی ایران در سوریه با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و برخی دیگراز مقامات ارشد سوری دیدار و گفت وگو کردند.
بروجردی و هیات همراه وی دیروز شنبه با ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و « نبیه بری » رئیس مجلس هم دیدار و گفت وگو کنند.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر به کشورهای سوریه و لبنان، شامگاه شنبه بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

302/300

کد خبر: 719952

وب گردی

وب گردی