بخور نخورهای شب امتحانی/ شبهای امتحان آب زیاد بنوشید!

یک متخصص تغذیه گفت: دانش آموزان و دانشجویان برای جلوگیری از بروز استرس و بی خوابی در فصل امتحانات حتما سه وعده غذایی میل کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ریحانه عبدللهی متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف شیر، استرس شب های امتحان را کاهش می دهد، گفت: کلسیم موجود در شیر منجر به افزایش هورمون ملاتونین می شود.

او با بیان اینکه آووکادو باعث تسریع گردش خون می شود، اظهار داشت: تخم مرغ سرشار از ماده کولین است و مصرف این ماده غذایی باعث افزایش قدرت حافظه افراد می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه تلخی شکلات تلخ باعث ترشح هورمون شادی در بدن می شود، تاکید کرد: نوشیدن آب در شب امتحان باعث سلامت قلب، مغز، افزایش انرژی و رفع خستگی عضلات می شود.

به گفته عبداللهی، مصرف مواد غذایی شیرین مانند چای شیرین، مربا و حلواشکری و شکلات در زمان امتحانات باعث کاهش قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان و دانشجویان می شود همچنین استفاده از نوشیدنی های کافیین دار در فصل امتحانات باعث افزایش اضطراب و نگرانی افراد می شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات باعث افزایش انرژی بدن می شود، تصریح کرد: مصرف برنج، سیب زمینی آب پز، حبوبات، ماکارانی و نان در زمان امتحانات بدن فرزندان شما را از بروز آسیب های روحی و روانی ایمن می کند. مصرف این میوه ها در شب یا روز امتحان باعث تمرکز زیاد در دروس امتحانی می شود.

به گفته وی، رنگ سبز و ماده کوتیین موجود در اسفناج باعث فعالیت مغز و افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان می شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه عسل و کنجد باعث سرحالی و شادابی دانش آموزان می شود، افزود: مصرف سه وعده غذایی و میان وعده در ایام امتحانات از بروز استرس، بی خوابی و کم خونی فرزندان جلوگیوی می کند.

عبداللهی یادآور شد: مصرف کره بادام زمینی در زمان امتحان مانع از گرسنگی افراد می شود.

700/704

کد خبر: 720042

وب گردی

وب گردی