تشریح مصوبه جدید کمیسیون ماده 5 درمورد «باغات کن»

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران جزئیات مصوبه کمیسیون ماده 5 در مورد باغات کن را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوزمحمد سالاری با بیان اینکه موضوع ساماندهی اراضی و باغات کن و همچنین محدوده سکونتگاهی آن از دو سال قبل در دستور کار شورا و کمیسیون شهرسازی قرار داشت گفت: با توجه به اینکه این محدوده کن به مجموعه گسترده‌ای از آسیب‌های اجتماعی و فضای ناامن شهری بدل شده بود ، ساماندهی آن در دستور قرار داشت.

وی با بیان اینکه نهایتا در جلسه اخیر کمیسیون ماده 5 موضوع ساماندهی باغات و اراضی کن با حضور تمامی اعضا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مشاور بررسی کننده اراضی سه پیشنهاد مطرح کرد که در ابتدا گزینه تملک تمام اراضی وباغات مطرح شد که برای این مهم باید 3000 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شد که این مسئله امکانپذیر نبود چراکه در سال‌های قبل نیز چنین پیشنهاداتی مصوب شده بود، اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

سالاری در تشریح گزینه‌های دیگر ساماندهی اراضی و باغات کن با بیان اینکه تملک 50 درصدی اراضی نیز پیشنهاد شد اما بنا به دلایل کارشناسی این مسئله نیز مورد پذیرش قرار نگرفت، گفت: نهایتا پیشنهادی مطرح شد که براساس آن شهرداری تهران 500 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها، بهسازی نهرها، دیوارکشی و... در نظر بگیرید و نکته قابل توجه این است که این گزینه که با اکثریت آرا اعضا کمیسیون ماده 5 مورد تصویب قرار گرفت مورد نظر ساکنان و مالکان نیز بود و موجب رضایت آنها شد.

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه برای محدوده کن، بارگذاری حداقلی و محدود با کاربری تفرجگاهی و اقامتی در نظر گرفته شده است و قطعا با اجرای این مصوبه که لازم الاجرا نیز هست چشم انداز خوبی می توان برای محدوده اراضی کن متصور شد چراکه کن ظرفیت آن را دارد که به منطقه تفرجگاهی بی نظیر در شهر تهران بدل شود و در آینده به یکی از فرصتهای استثنایی تفریجگاهی و اقامتی تهران بدل خواهد شد.

سالاری در پاسخ به دل نگرانی‌هایی مبنی بر گسترش ساخت و ساز در کن به بهانه بارگذاری تفرجگاهی، گفت: قرار شد که در مزارع زراعی و باغات ساخت و سازی صورت نگیرد و در مکان‌های دیگر نیز ساخت و سازها کاربری مسکونی یا تجارتی نباشد و بارگزاری حداقلی و اندک باشد تا فضای سبز و درخت از بین نرود چرا که تجربه نشان داد هر عرصه‌ای محل حضور مردم باشد امنیت بیشتر می‌شود و امورات رونق می‌گیرد.

منبع:ایسنا

706

کد خبر: 720075

وب گردی

وب گردی