طرح عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میان طرح های برتر مسابقات طراحی باغ ژاپن

طرح پیشنهادی دکتر امین ماهان و مهندس خرم رویی، با بهره گیری از الگو تالارها و گره چینی بازشوهای خانه های تاریخی ماسوله در مسابقه جهانی باغسازی 2016 در شهر ناکازاکی ژاپن در میان طرحهای برتر قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مسابقات که در دو بخش باغ و balcony garden برگزار شد، طرح امین ماهان در بخشbalcony garden و با الهام از معماری و باغسازی بومی ایران و به خصوص الگوهای رایج در معماری و پوشش گیاهی شهر تاریخی ماسوله تهیه و به مسابقات ارسال شد.

امین ماهان عضو هیات علمی واحد لاهیجان درباره این مسابقات گفت: فراخوان این مسابقه در ماه مارس 2016 اعلام شد که از همان تاریخ تفکرات اولیه طراحی شروع به شکل گیری نمود و در تاریخ 30 می 2016 طرح به مسابقه ارسال شد.

ماهان گفت: در این مسابقات شرکت کنندگان بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، انگلیس، اسپانیا، اوکراین، کره جنوبی، هلند، ژاپن، چین، روسیه ، آلمان و ... حضور داشتند که طرح مذکور به عنوان طرح منتخب در مجموعه نمایشگاهی مسابقات اجرا و ساخته شد.

هیات داوری طرح را در تاریخ 10 ژوئن 2016 مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت طرح های منتخب در محل پارک هویس تن بوس در شهر ناکازاکی ژاپن بین تاریخ های 27 و 29 سپتامبر 2016 به اجرا درآمد و از تاریخ 1 اکتبر الی 3 نوامبر 2016 به نمایش عموم درآمد. بیش از 2000 هزار نفر در این مدت از آثار بازدید تخصصی کردند.

وی افزود: تیم طراحی سعی دارد با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی طرح بالکنی را به عنوان یک طرح بومی و الگویی برای فضاهای باز و نیمه باز شهری به مراجع ذی صلاح جهت اجرا پیشنهاد کند.

500500

کد خبر: 720109

وب گردی

وب گردی