پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در  صنعت گردشگری و افزایش توریسم

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت:دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می شود، در این زمینه می تواند با سایر کشور های جهان تعامل داشته باشد و با توجه به فرهنگ غنی ایران می تواند بر فرهنگ سایر کشور های دیگر نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

دکتر سید محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون در زمینه های علمی و پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی اقدامات مناسبی را در کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می شود، می تواند با سایر کشور های جهان تعامل داشته باشد و با توجه به فرهنگ غنی ایران می تواند بر فرهنگ سایر کشور های دیگر نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: با توجه به اینکه سایر کشور های جهان به ایران توجه کرده و از آن الگو برداری می کنند، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند زمینه مناسب در حوزه معماری را فراهم کرده و متخصصان در این زمینه بتوانند فعالیت هایی انجام دهند تا کشورهای جهان از معماری ما الهام بگیرند، در این زمینه می توان همایش ها و برنامه هایی را در نظر گرفت تا با معماری سنتی و اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری داشته باشد.همان طور که می دانیم در حال حاضر صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم در کشور به شمار می رود زیرا ایران کشوری امن است و این امنیت در بسیاری از کشور ها وجود ندارد.

دکتر احمدی اضافه کرد: برای مثال می توان کشور ترکیه را در نظر گرفت که بیشتر درآمد خود را از طریق صنعت گردشگری کسب می کند اما طولی نکشید که صنعت گردشگری این کشور افول کرد زیرا در کشور ترکیه در حال حاضر امنیت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند با جذب اساتید و دانشجویان بین المللی برنامه های مناسبی را در زمینه گردشگری و افزایش توریسم برگزار کند.

701

کد خبر: 720111

وب گردی

وب گردی