ساخت سیستم های مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مدیر عامل شرکت درآمدپردازان فرانگر گفت : طرح ما یک سیستم نرم افزاری دانش بنیان است که کار قیمت گذاری و پیش بینی پروازهای مختلف را انجام می دهد.

حامدسلیمانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مدیر عامل شرکت درآمدپردازان فرانگر در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره تولیدات شرکت خود گفت : ما 2 سالی است کار مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی یا ایرلاین ها را به صورت مستقل آغاز کرده ایم .طرح ما یک سیستم نرم افزاری دانش بنیان است که کار قیمت گذاری و پیش بینی پروازهای مختلف را انجام می دهد.

او با اشاره به اصلی ترین کار این نرم افزار افزود :بحث مدیریت سیستم بسیار گسترده است که اصلی ترین کار آن، قیمت گذاری بلیت و پیش بینی فروش است و چون قیمت گذاری شناور بوده و از پیش تعیین شده نیست و بر اساس فروش تغییر می یابد ،این سیستم به صورت نظام بند عمل می کند.

سلیمانی بر تنها تولید داخلی این محصول اشاره کردو گفت : این محصول نمونه خارجی دارد اما نمونه داخلی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مقایسه این محصول با مشابه خارجی آن قیمت اذعان داشت :در تولید محصولات دانش بنیان بحث دانش آن مطرح است و پشت پرده محصولات خارجی را خیلی نمی دانیم چرا که در ایران حتی نمونه خارجی آن نیز وجود ندارد،اما با دانستن جزییات کارایی این محصول داخلی ،از هر لحاظ خیالمان از بابت آن راحت است .از نظر توانمندی بسیار به هم نزدیک هستند اما در عمل هنوز محصول را تست نکرده ایم .

او درباره مزیت این طرح نسبت به نمونه خارجی اش افزود : این طرح بومی است و به دلیل یک سری اقتضاهای موجود در ایران با سیستم های دولتی محور و کمتر بودن پروازهای ایرلاین بین المللی نسبت به پروازهای ملی ،با توجه به اینکه بسیاری از ایرلاین های بین المللی بر اساس کار نمی کنند ، مزیت اصلی این طرح ،بومی بودن آن است.

او با تاکید بر کمک های دانشگاه آزاد اسلامی افزود : اکنون 6ماه است که از شروع این طرح سپری شده است و دانشگاه آزاد واحد قزوین با در اختیار گذاشتن جا و مکان و ارائه وام و تسهیلات حمایت های مادی و معنوی زیادی به ما داشته اند.

سلیمانی ادامه داد:ما یک شرکت مادر داریم که توسط حمایت های مالی آن ،حقوق پرسنل تامین می شود و ما به نحوی واحد آر اند دی آن در دانشگاه قزوین شده ایم .

او با اشاره به سعی برای دانش بنیان کردن شرکت افزود : ما پیش فروش محصولاتمان را آغاز و در پی کسب کد اقتصادی و مجوز برای دانش بنیان شدن آن هستیم.

مدیر عامل شرکت درآمدپردازان فرانگر با اشاره به کارآفرینی حاصل از تولید این محصول افزود: ما در کل 5 نفر کارآفرینی داشته ایم که 3 نفر از اعضا به صورت تمام وقت و 2نفر دیگر به صورت نیمه وقت مشغول به فعالیت هستند.

402/101

کد خبر: 720112

وب گردی

وب گردی