وکیلی: لیست امید، ائتلافی از پاره گفتمان‌های معتدل جامعه بود

سخنگوی فراکسیون امید با بیان اینکه لیست امید لیست اصلاح‌طلبی نبود، تصریح کرد: لیست امید ائتلافی از پاره گفتمان‌های معتدل جامعه بود که وقتی وارد مجلس می‌شوند می‌توانند کارکردی متفاوت باهم داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی وکیلی در پاسخ به این سوال که فراکسیون امید تا چه حد می‌تواند در متحد کردن برخی انشعابات به وجود آمده در میان اصلاح‌طلبان موثر باشد، اظهارکرد: وجود انشعاب بین احزاب اصلاح‌طلب را قبول ندارم، یک عده رفتار محمود صادقی را می‌پذیرند و یک عده رفتار محمدعلی وکیلی را، این موضوع در جامعه پلورال اصلاح‌طلبی وجود دارد اما اینکه معنی تضاد بدهد درست نیست بلکه یک طیف است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: محمود صادقی همان‌قدر در جریان اصلاح‌طلبی تعریف می‌شود که محمدعلی وکیلی تعریف می‌شود، اما منش من با محمود صادقی متفاوت است، زیرا من معتقدم که لیست امید و فراکسیون امید تنها امید ترمیم شکاف دیگر ساخته‌ایست که بین جریان اصلاح‌طلبی و حاکمیت ایجاد کردند و از رهگذر این شکاف عده‌ای خود را بر گرده مملکت تحمیل می‌کنند، این شکاف باید پر شود و از هر اقدامی که باعث تعمیق این شکاف می‌شود باید پرهیز کرد.

وی افزود: از آن طرف هم ما نباید نسبت به مطالبات مردم واداده باشیم و سقف مطالبات مردم هم معلوم است چیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که فراکسیون امید چه برنامه‌ای دارد تا کسانی که از نردبان لیست امید بالا می‌روند مانند انتخابات مجلس از این موضوع کناره‌گیری نکنند ضمن مخالفت با این طرز تفکر ابراز عقیده کرد: لیست امید یک ظرفیت ائتلافی بود.

سخنگوی فراکسیون امید ادامه داد: لیست امید لیست اصلاح‌طلبی نبود، بلکه یک لیست ائتلافی بود، ائتلافی از جریانات مختلفی که در بستر گفتمان اعتدال تعریف می‌شدند. گفتمان اعتدال ظرفیت فراخی داشت که می‌توانست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل را نیز در خود جای بدهد که این اتفاق هم افتاد.

وکیلی با تاکید مجدد بر انحصاری نبودن لیست امید، توقع اینکه اعضای لیست امید عملکرد اصلاح‌طلبانه داشته باشند را انتظاری کاذب خواند و گفت: لیست امید لیست اصلاح‌طلبان نبود که خروجی اصلاح‌طلبانه داشته باشد، بلکه تشکیل شده از پاره گفتمان‌های معتدل جامعه بود که هرکدام وقتی وارد مجلس می‌شوند می‌توانند کارکردی متفاوت باهم داشته باشند.

منبع: ایسنا

302/300

کد خبر: 720120

وب گردی

وب گردی