حمایت موثر سازمان فرهنگی هنری از محصولات فرهنگی

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه محصولات فرهنگی خوب باید به شهروندان معرفی شود، برگزاری جشنواره‌هایی مانند فیروزه را در حمایت از این محصولات موثر دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ محسن پیرهادی، عضو شورای شهر تهران، با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای مختلف پایتخت نشینان در زمینه‌های مختلف، گفت: شهروندان امروزه نیازهایی در زمینه حقوق شهروندی و اخلاق و مسایل انسانی دارند که تولیدات فرهنگی در این زمینه نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پاسخ به این نیازها تقویت تولیدات فرهنگی باب میل مردم و منطبق با قواعد عرفی، اجتماعی و اسلامی است، گفت: تهران شهری انقلابی، متمدن و اسلامی است و سمت و سوی تولیدات فرهنگی نیز باید به این سمت باشد.

پیرهادی با اشاره به نقش خانواده در زندگی ایرانیان و جایگاه آن در دین مبین اسلام افزود: توقع می رود که مردم تهران نسبت به یکدیگر مهربان تر و دلسوز تر باشند و و با اخلاق بیشتری در مواجهه با یکدیگر رفتار کنند، نخستین جایی که این موضوع در آن نهادینه می شود، کانون خانواده است، که با برنامه ریزی و حمایت فرهنگی و تولید محصولات فرهنگی می توان این مباحث را به خانواده ها آموزش داده و آن را گسترش داد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به گسترش و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر تهران، گفت: در سال‌های اخیر زیر ساخت فرهنگی شامل فرهنگسراها و مراکز فرهنگی توسط شهرداری گسترش پیدا کرده است، که اقدامی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امروز پنج میلیون متر مربع زیر ساخت فرهنگی آماده شده است، گفت: دیگر وقت آن رسیده که در این مراکز فرهنگی موضوع شهروندی و شهر نشینی بر پایه آموزه های دینی و انقلابی ما آموزش داده و ترویج شود.

پیرهادی نحوه حمایت شهرداری تهران و به ویژه سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران از تولید محصولات فرهنگی را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از وظایف ما این است که از تولیدات خوب فرهنگی حمایت کنیم. این حمایت می تواند در مراحل ایده پردازی، تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری انجام شود و در این زمینه همه ما مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از آثار هنری و هنرمندان و فرهیختگان حمایت شود، به برگزاری جشنواره فیروزه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره هایی که می تواند موجب دلگرمی تولید کنندگان محصولات فرهنگی شود، اقدام پسنیده ای است، به خصوص اینکه در این جشنواره در بخش های مختلف اقدام به شناسایی و تقدیر از این افراد می شود.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد که برگزاری جشنواره هایی در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند.

این عضو شورای شهر درباره مشارکت مردمی و بخش مردمی جشنواره فیروزهافزود: امروز فضای مجازی در اختیار بسیاری از شهروندان قرار گرفته و توجه به موضوعات فرهنگی در این فضا بسیار مهم است، چنین رویدادهایی با حضور فعال مردمی میتواند مفید باشد.

نماینده مردم تهران در شورای شهر با تاکید بر اینکه این بخش بهتر است با معرفی شاخص های خوب فرهنگی همراه شود، گفت: شاخص های فرهنگ خوب و شهروند خوب باید معرفی و بر اساس آن ارزیابی ها انجام شود. اینکه از مردم خواسته شده تا تجربه خود از یک محصول و کالای فرهنگی مورد علاقه خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند اقدام خوبی است.

پیرهادی همچنین درباره نقش شورای شهر در ارتقای فرهنگ شهروندی نیز گفت: شورای شهر باید نگاه و رویکرد مثبتی به مسایل فرهنگی داشته باشد و این نگاه مثبت را در بودجه بندی شهر لحاظ کنند. این نهاد می‌تواند نسبت به توسعه زیر ساخت‌ها در قالب سیاست گذاری و برنامه ریزی نقش موثری داشته باشد.

بخش مردمی جشنواره فیروزه در اینستاگرام جشنواره به نشانی @kafehsara فعالیت کرده و مخاطبان می توانند از کالای فرهنگی مورد علاقه خود شامل پوستر، بروشور، کتاب، فیلم و ... عکس گرفته و آن را با هشتگ #جشنواره_فیروزه و تگ کردن @kafehsara در اینستاگرام خود منتشر کنند.

500500

کد خبر: 720167

وب گردی

وب گردی