استاد دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: عوامل موثر بر ادامه رکود در بازار مسکن

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر بازار مسکن با کمبود تقاضا مواجه نیست بلکه مساله اصلی این است که کاهش جمعیت متقاضی مسکن و نیز افزایش جمعیت کهنسال در کشور است.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار مسکن طی ماه های پایانی سال جاری گفت: وضعیت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تفاوت چندانی همراه نبوده و همچنان در رکود باقی مانده است که دلیل آن هم مبنی بر عدم تغییر به لحاظ ساختاری آن بوده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات در بازار مسکن چندان کارگشا نبوده است، اذعان کرد: مشکلات موجود در این بازار گاهی از سوی عرضه و گاهی هم از سمت تقاضا بوده است اما در حال حاضر رکود موجود در بازار به دلیل عدم تقاضا در این بازار نیست که بتوان با اضافه کردن وام مشکل موجود را برطرف کرد.
به گفته این استاد دانشگاه، با توجه به اینکه طی سال های گذشته مشکل بازار مسکن به دلیل کمبود تقاضا بوده است بنابراین با ارائه وام به متقاضیان تا حدودی مشکل در این بازار برطرف شد، لازم به ذکر است که در صورت وجود مشکل از سمت تقاضا به طور قطع با ارائه وام رکود موجود برطرف خواهد شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار مسکن با کمبود تقاضا مواجه نیست بلکه مساله اصلی این است که کاهش جمعیت متقاضی مسکن و نیز افزایش جمعیت کهنسال در کشور است بنابراین می توان گفت این عوامل بر رکود موجود در بازار مسکن تاثیرگذار بوده است.

101/401

کد خبر: 720176

وب گردی

وب گردی