لاریجانی:  قیام ۱۹دی حرکتی جهشی در انقلاب اسلامی بود

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری قیام ۱۹ دی و گرامیداشت این روز، خواستار آن شد دولت و مجلس به پیشرفت‌های علمی و فن‌آورانه و اقتصاد پویای مورد نظر رهبر انقلاب توجه ویژه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت قیام 19 دی، افزود: این روز حرکتی جهشی در انقلاب اسلامی ایران بود که منجر شد حرکت هایی در آذربایجان و شهرهای دیگر پیرو این حرکت انقلابی شکل گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یاد شهدای این قیام بزرگ را گرامی می داریم و به ارواح مطهرشان درود می فرستیم.

وی گفت: قصد داشتم در نوبت صبح صحن علنی به این نکته اشاره کنم اما شاید به جهت جلسه غیرعلنی، این موضوع را فراموش کردم اما شاید هم این اتفاق مقدر بود؛ چراکه امروز رهبری معظم در زمینه قیام 19 دی بیانات بسیار ارزشمندی فرمودند که من فکر می کنم بسیار ضروری است که همه ملت ایران به ویژه نمایندگان محترم مشروح صحبت ایشان را استماع کنند.

دکتر لاریجانی افزود: بیانات بسیار ارزشمند، دقیق و راهگشای مقام معظم رهبری هم برای عموم مردم و جوانان و هم برای مسئولان کشور باید مورد توجه قرار گیرد؛ مخصوصا بخشی از این فرمایشات که به عناصر اقتدار کشور در شرایط فعلی اشاره داشت بسیار پراهمیت بود که بر اساس آن بر ایمان و معرفت دینی و همچنین پیشرفت های علمی و فناورآنه و اقتصاد پویا به عنوان چهار رکن مهم تاکید کردند که لازم است در دولت و مجلس توجه خاصی به این موارد شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم این اقداماتی که نمایندگان در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون های فرهنگی و اقتصادی و تلفیق انجام داده اند در همین مسیر قرار داشته باشد و اگر هم گاهی نیاز به تاکیدات بیشتری باشد، کمک خواهیم کرد.

302/300

کد خبر: 720212

وب گردی

وب گردی