کاظم زاده:  مصوبه هیأت وزیران در مورد رسیدگی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان ایلام اجرایی نشده است

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس از اجرایی نشدن مصوبه هیأت وزیران در مورد رسیدگی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان ایلام انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شادمهر کاظم‌زاده در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: با توجه به اینکه در هفتم آبان سال 1394 سیل باعث تخریب مناطقی از استان ایلام شد و هیأت دولت مصوب کرد که به صورت بلاعوض کمک‌هایی داشته باشد اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم مصوبه هیأت وزیران، اقدامات مناسبی در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده دهلران و حوزه انتخابیه ام انجام نشده است و تاکنون بنیاد مسکن 50 درصد مبالغ در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی تخریب شده را و همچنین برای احداث واحدهای که باید نوسازی شوند، پرداخت نکرده است.

وی در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: تاکنون مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش جریمه دیرکرد و سود وام‌های معوق تا صد میلیون تومان اجرایی نشده علیرغم اینکه نمایندگان در این خصوص از رئیس جمهور تقاضای رسیدگی داشته‌اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم استفاده از شرکت‌ها، پیمانکاران و نیروهای بومی در طرح‌های مناطق حوزه انتخابیه‌ام تذکر می‌دهم و باید در این رابطه رسیدگی‌های لازم انجام شود.

302/300

کد خبر: 720232

وب گردی

وب گردی