مولاوردی:  جایگاه مطلوبی در تقویت ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده نداریم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها برای زنان و مردان، تصریح کرد: هنوز در خصوص تقویت ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده در جایگاه مطلوب نیستیم.

به گزارش ایسکانیوز، شهیندخت مولاوردی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی ماده 116 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور در مخالفت با پیشنهاد حذف واژه "عدالت جنسیتی" در این ماده که دستگاه های اجرایی را موظف به اعمال رویکرد "عدالت جنسیتی" بر مبنای اصول اسلامی در طرح‌ها و برنامه‌های خود می‌کند، گفت: همانطور که به عدالت اجتماعی، قضایی، اقتصادی و آموزشی قائل هستیم، باید اذعان کرد که در رابطه با حوزه زنان نیز با چالش هایی برخورد کرده ایم که به نظر می رسد جز با رویکرد عدالت مدارانه بر این چالش نمی توان فائق آمد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به دستاوردها و فعالیت هایی که در طول 4 دهه بعد از پیروزی انقلاب در حوزه زنان و خانواده صورت گرفته است، گفت: اما هم اکنون در این عرصه با خلاءها، فاصله و شکاف مواجه هستیم که به نظر می رسد اتخاذ رویکرد برابری جنسیتی به معنی دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها می‌تواند کمکی در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: هنوز در خصوص تقویت ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده در جایگاه مطلوب نیستیم و نتوانسته ایم یک رابطه سازمانی موثر و اثربخش داشته باشیم.

مولاوردی تصریح کرد: این جایگاه باید تقویت شود تا دستگاه های اجرایی با اعمال این رویکرد در برنامه های خودشان و ارزیابی آثار تصمیمات برای تقویت و تثبیت پایه ای نهاد خانواده و جایگاه زنان و رسیدن به جایگاه انسانی زنان قدم بردارند، لذا خواهشمندیم این عبارت از ماده حذف نشود چرا که در صورت حذف از کلیت خود خارج خواهد شد.

302/300

کد خبر: 720280

وب گردی

وب گردی