ظاهر شدن دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی بوسیله پتانسیل های علمی و موقعیت های ساختاری اش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از پتانسیل های علمی و موقعیت های ساختاری اش می تواند در پهنه فرصت های بین المللی به خوبی ظاهر شود.

دکتر حسین باقری در گفتگو خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از پتانسیل های علمی و موقعیت های ساختاری اش می تواند در پهنه فرصت های بین المللی به خوبی ظاهر شود.

وی ادامه داد: در این زمینه می توان به برگزاری همایش ها و نشست ها وهمچنین ارتباطات رسانه ای و حتی در عرصه مجلات علمی و تخصصی اشاره کرد. همچنین دانشجویان می توانند با ارائه تزها و نظریه های مدرن علمی مبتنی بر تحقیقات میدانی و پژوهش های توصیفی و استنباطی، اقدام به جریان سازی های اجتماعی کرده و کارکردهایی مشابه مکاتب اجتماعی غرب داشته باشد و در این رابطه می‌تواند با شناسایی خلاءها و چالش های موجود، تغییرات مثبت اجتماعی را شروع کرده و یا آن ها را تقویت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت:دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پتانسیل عقاید دینی، می تواند در زمینه های مختلف، انتشاردهنده جاذبه های فرهنگ اصیل ایرانی باشد و از طریق مناسبت هایی مانند نوروز، یلدا، سیزده فروردین و غیره، توجه مخاطبان تشنه را به معنویت هایی جذب کند که شاید نمونه اش در دنیا وجود نداشته باشد و یا در دسترس مخاطبان نباشد.

وی اضافه کرد : دانشگاه آزاد اسلامی می تواند علاوه بر حضور در نمایشگاه های تخصصی دنیا در عرصه معماری سنتی، میزبان نمایشگاه هایی با همین محوریت و البته با گرایش اسلامی-ایرانی نیز باشد و طی آن دلایل اخلاقی، جغرافیایی، اقتصادی و حتی اقلیمی این معماری ها را تبیین کرده و دنیا را جذب حداقل یکی از گرایش های موجود در معماری سنتی-اسلامی کند تا با ترویج این معماری، دنیا را به نجابت گذشته اش رهنمون باشد.

دکتر باقری تاکید کرد: این معماری می تواند منتقل کننده بسیاری از معارف دینی، عرف های ایرانی و معارفه های قومی و قبیله ای ما در جهانی باشد که بخاطر افراط در مدرنیته، از جاذبه های اخلاقی و معنوی فاصله مشهودی گرفته و امروز از فقدان آنها بشدت رنج می برد.

701/700

کد خبر: 720298

وب گردی

وب گردی