نخست وزیر پاکستان: آیت الله هاشمی نماد صلح دوستی و راهگشای وحدت جهان اسلام بود

'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه با صدور پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و تلاش های این شخصیت بزرگ را در مسیر وحدت جهان اسلام مورد ستایش قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام تسلیت نواز شریف آمده است: با ابراز تاثر و تاسف عمیق، از جانب ملت و دولت پاکستان، ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران را به ملت برادر ایران تسلیت می گویم.
نواز شریف در پیام خود آورده است: آیت الله رفسنجانی نه تنها شخصیتی ارزشمند و اثرگذار در ایران بود، بلکه به عنوان نماد تلاش های صلح جویانه در سطح بین المللی، شخصیتی شناخته شده بود.
'تلاش های آیت الله رفسنجانی به عنوان یک شخصیت متعادل، منطقی و عملگرا برای پیشبرد ایران، برای وحدت جهان اسلام نیز راهگشا بود.'
نخست وزیر پاکستان همچنین در پیام خود، برای آیت الله رفسنجانی طلب علو درجات در نزد خداوند متعال کرده است.
نواز شریف در سفر اردیبهشت ماه سال 1393 به تهران، با آیت الله هاشمی رفسنجانی ملاقات کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت های مذهبی-سیاسی بزرگ جهان اسلام به شمار می رفت که همواره از مقبولیت بالایی در جهان اسلام برخوردار بود.
در زمان ریاست جمهوری وی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گسترش قابل توجهی یافت. آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره بر گسترش روابط برادارنه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و دو قدرت بزرگ جهان اسلام، تاکید فروان داشت و تقویت روابط دو کشور را به نفع جهان اسلام می دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1376 برای شرکت در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، به این کشور سفر کرد.
وی از مقبولیت و جایگاه ویژه در میان شخصیت های عالی در دوران مختلف و احزاب سیاسی-مذهبی پاکستان برخوردار بود.
شب گذشته و پس از اعلام خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری، این خبر بلافاصله در تعداد زیادی از مطرح ترین رسانه های پاکستان بازتاب یافت.

306/300

کد خبر: 720464

وب گردی

وب گردی