دولت مکلف به جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد

نمایندگان مجلس تکالیف دولت را جهت جبران عقب‌ماندگی های استانهای مناطق عملیاتی دفاع مقدس مشخص کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان مجلس در نوبت صبح جلسه علنی امروز (دوشنبه 20 دی) مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه ماده ۱28 را بررسی و با 169 رای موافق، 8 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 234 رای ماخوذه به تصویب رساندند.

ماده 128 اذعان می کند:

به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استانهای مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

الف- ستادکل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول برنامه به سازمان اعلام نماید.

ب– سازمان موظف است ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه‌یافتگی زیرساختهای این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند.

ج– دولت موظف است ردیف متمرکزی را درقوانین بودجه سنواتی به‌جبران عقب‌ماندگی‌ها و ارتقاء شاخص‌های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد به‌گونه‌ای که سالانه ده‌درصد (۱۰%) افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.

د- دولت موظف است در سال اول برنامه حداقل سالانه بیست و پنج درصد (۲۵%) نسبت به لایروبی اروندرود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوری که در پایان ۴ سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد ۱۹۷۵ و قوانین مربوطه و بودجه سنواتی.

هـ- سازمان موظف است اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند (۱) ‌ ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تأمین و اعمال نماید.

و – سازمان مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی (۱۳۷۶) از سال اول برنامه اقدام نماید. دستگاههائی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از منابع مربوطه، موارد موضوع بندهای (ث) و (ج) را به صورت مشابه اعمال نمایند.

306/300

کد خبر: 720516

وب گردی

وب گردی