معاون درمان وزارت بهداشت:در روند درمان آیت الله هاشمی کوتاهی صورت نگرفته است

معاون درمان با تاکید بر این‌که در روند درمان آیت الله هاشمی کوتاهی صورت نگرفته است، گفت:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط در سفرتیم پزشکی همراه می پذیرفتند و در سایر موارد، تیم پزشکی همراهشان نبوده چراکه خودشان نمی پذیرفتند.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری در خصوص علت درگذشت ایت الله هاشمی رفسجانی با اشاره به ایست کامل قلبی ایشان در ساعت ۱۸ روز گذشته ، گفت: به دنبال این اتفاق ایشان به نزدیکترین محل درمانی که بیمارستان شهدای تحریش بود انتقال یافتند.

وی با تاکید بر این‌که در لحظه ورود به بیمارستان هبچگونه از علایم حیاتی را نداشتند، افزود: به محض ورود به اورژانس بیمارستان، اقدامات درمانی شامل احیا، تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی و تزریق انواع دارو برای بازگشت ضربان قلب توسط تیم پزشکی شامل متخصصین قلب، بیهوشی ،طب اورژانس و گروه پرستاری صورت گرفت که متاسفانه پس از ۹۰ دقیقه اقدامات درمانی و اورژانسی،در ساعت۱۹:۳۰ روز گذشته فوت کردند.

وی تاکید کرد: حتی اگر ایشان به مراکز درمانی دیگر هم‌ مراجعه می کردند به دلیل وقفه کامل قلبی اقدامات درمانی شفا بخش نبود.

دکترآقاجانی با بیان این‌که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط در سفرتیم پزشکی همراه می پذیرفتند، افزود: در سایر موارد، تیم پزشکی همراهشان نبوده چراکه خودشان نمی پذیرفتند.

معاون درمان با اشاره به مناسب بودن وضعیت جسمانی و روحی ایشان، افزود: ایشان زمینه بیماری قلبی داشتند و در این سن با وجود زمینه بیماری قلبی احتمال سکته قلبی و‌ به دنبال آن فوت، دور از ذهن نیست.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی دکتر آقاجانی در پایان تاکید کرد: در روند درمان آیت الله رفسنجانی کوتاهی صورت نگرفته است.

701/700

کد خبر: 720558

وب گردی

وب گردی