هاشمی طبا:  آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود دانشگاه آزادی هم نبود

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: در این مورد می شود گفت اگر ایشان نبودند دانشگاه آزاد اسلامی هم تاسیس نمی شد.

مصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: فوت ایشان برای جامعه ما ضایعه ای بزرگ است. او در مقاطع مختلف همیشه به فکر رشد و اعتدال کشور و استحکام جمهوری اسلامی ایران بود و بدون هیچ گونه ظاهرسازی و فریب کاری هر کاری را که فکر می کردند به پیشرفت مملکت کمک می کند را اجرایی می کردند. در زمان مدیریت اجرایی ایشان که رئیس جمهور بودند گام های خیلی مهمی را برای پیشرفت کشور برداشتند؛ در حقیقت واقعاً یک مسوول خوب و موثری برای انقلاب، اجتماع و ایران بودند و از همان ابتدا هم که جناب امیرکبیر را تشریح و تعریف می کردند نشان دادند که به آینده ایران چگونه فکر می کنند.

وی در خصوص نقش رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این مورد می شود گفت اگر ایشان نبودند دانشگاه آزاد اسلامی هم تاسیس نمی شد. ایشان درجهت نموی افکار عمومی، ثبت اطلاعات توسط مردم و رشد جامعه قدم برداشتند؛ کسب علم و دانش را به گروه خاصی اختصاص نمی دادند، تفکر ایشان این بود همه مردم باید تحصیلات عالیه داشته باشند. تحصیلات عالیه فقط برای پشت میزی نشینی و ریاست نیست، بلکه انسان هر شغلی را که دارد بتواند آن را به نحو احسنت انجام دهد و برای این کار علم و دانش بیشترین کمک را به فرد می کند؛ این دیدگاه باعث گسترش تیم دانشگاه آزاد شد و تفکر ایشان هم به عمل رسید، بعد از این هم جاسبی در زمان خودشان در این زمینه خوب تلاش کردند و درحال حاضر هم دکتر میرزاده کار خود را به خوبی انجام می دهد.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در خاتمه از ویژگی های برجسته رفسنجانی بیان کرد: اصلی ترین آن ها این بود که ایشان به آینده جمهوری اسلامی درست می اندیشیدند.آقای هاشمی واقعاً احساس می کردند جمهوری اسلامی را باید همه بشناسند، مردم ایران باید بتوانند از لحاظ فکری، اجرایی، تحصیلی و... ایران را به همه جهان نشان دهد که انقلاب چه ثمراتی دربر داشته است. صبر و حوصله نیز از دیگر شاخصه های رفتاری هاشمی رفسنجانی بود، کارهای مختلف را به دقت پی گیری می کردند و با صبر و حوصله و دقت زیادی کارهایشان را انجام می دادند. در هیات دولت هم همیشه اجازه می دادند همه صحبت کنند که به نتیجه خوبی برسد. در مجموع یادگارهای خوبی از ایشان به جا مانده است.

602/601

کد خبر: 720559

وب گردی

وب گردی