برگزاری نشست کارشناسی ایران و ۱+۵

نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ ظهر روز دوشنبه به وقت محلی در چارچوب اجرای برجام در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ قرار است روز سه‌شنبه (۲۱ دی‌ماه) به منظور بررسی مسائل مطرح شده در نامه مورخ ۲۶ آذر (١٦ دسامبر) وزیر امور خارجه کشورمان به فدریکا موگرینی در پی تمدید قانون تحریم‌های ایران (آیسا) توسط کنگره آمریکا تشکیل شود.

پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان در روز ۲۰ دی‌ماه، روز دوشنبه نشست کارشناسی ایران و ۱+۵، جلسه گروه کاری تحریم‌ها و نشست کارشناسی ایران و آمریکا نیز برگزار می‌شود.

در گفت‌وگوهای کارشناسی روز دوشنبه در قالب «کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها»، اسماعیل بقایی دبیر ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امور خارجه ریاست هیات کارشناسان کشورمان را به عهده خواهد داشت. گزارش نشست‌های کارشناسی به نشست معاونان وزیران خارجه در روز سه‌شنبه ارایه می‌شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز سه‌شنبه برای شرکت در ششمین نشست کمیسیون مشترک راهی وین می‌شوند.

به گزارش ایسنا علاوه بر موضوعات مربوط به نقض برجام در بخش تحریم‌ها علیه ایران و موانع موجود بر سر راه تعاملات بانکی و مالی، موضوع قرارداد ایران و چین در چارچوب بازطراحی اراک که مذاکرات در بخش‌هایی از آن به خاطر اختلافات بر سر قیمت اقدامات و خدمات هم‌چنان ادامه دارد بخشی از مسایلی است که در این نشست مورد بحث قرار می‌گیرد.

300/300

کد خبر: 720627

وب گردی

وب گردی