حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی/فروش تولیدات خانگی و بازارچه سمساری در محله قلمستان دایر شد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یازده تهران گفت : با هدف حمایت از زنان آسیب دیده محله های مرکزی پایتخت و نجات آن ها از معضلات ناشی از فقر؛ بازارچه سمساری و فروش محصولات خانگی در سرای محله قلمستان راه اندازی شده است.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی در این باره گفت: از سوی مدیریت محله قلمستان و اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو؛ برای کاهش فقر در سطح جامعه به ویژه حمایت از زنان بی بضاعت و آسیب دیده اجتماعی که قادر به تأمین حداقل مایحتاج خود نیستند؛ طرح راه اندازی بازارچه لوازم نو و دست دوم در سرای محله قلمستان اجرا شد.

به گفته طباطبایی در این اقدام که با مشارکت بانوان محله قلمستان در حال انجام است؛ اهالی محله با برپایی صندوق مهربانی ضمن فروش لوازم نو و دست دوم مازاد بر نیاز خود؛ درآمد حاصل از این کار را برای حمایت از زنان بی بضاعت به آنان اختصاص می دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 افزود: این نوع برنامه ها علاوه بر این که همدلی و توجه به انسان های نیازمند را در بین افراد جامعه افزایش می دهد؛ می تواند بسیاری از این زنان بی بضاعت را از آسیب های اجتماعی ، فقر و بی خانمانی نجات دهد.

وی همچنین کار آفرینی و اشتغالزایی برای زنان نیازمند سرپرست خانوار و کمک به ایتام را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: این بازارچه به همت گروه خیّران مهرکده محله قلمستان راه‌اندازی شده است تا بانوان با فروش محصولات خانگی‌شان بتوانند به خودکفایی برسند و از این طریق علاوه بر کسب در آمد؛ با کمک به صندوق مهربانی از زنان آسیب دیده نیز حمایت می کنند.

طباطبایی گفت: شهروندان می توانند برای مشارکت در این طرح خیر خواهانه و خرید از این سمساری یا تحویل نذری هایشان به سرای محله قلمستان واقع در خیابان کارگر جنوبی – خیابان قزوین شرقی – خیابان جوادیان شمالی (قلمستان ) – نبش کوچه عبادی فرد- پلاک 207 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 55481702 تماس بگیرند.

700700

کد خبر: 720645

وب گردی

وب گردی