گشودن دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در پاکستان

به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، امروز(دوشنبه) دفتر یادبودی در سفارت کشورمان در اسلام آباد گشوده و پرچم ایران در نمایندگی ایران در پاکستان به حالت نیمه افراشته درآمد.

به گزارش ایسکانیوز، این دفتر یادبود روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم گشوده خواهد بود و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پذیرای مقامات و مسئولان مختلف پاکستانی و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد برای عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و امضای دفتر یابود این شخصیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام خواهد بود.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه با صدور پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و تلاش های این شخصیت بزرگ را در مسیر وحدت جهان اسلام مورد ستایش قرار داد.

در پیام تسلیت نواز شریف آمده است: با ابراز تاثر و تاسف عمیق، از جانب ملت و دولت پاکستان، ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران را به ملت برادر ایران تسلیت می گویم.

نواز شریف در پیام خود آورده است: آیت الله رفسنجانی نه تنها شخصیتی ارزشمند و اثرگذار در ایران بود، بلکه به عنوان نماد تلاش های صلح جویانه در سطح بین المللی، شخصیتی شناخته شده بود. تلاش های آیت الله رفسنجانی به عنوان یک شخصیت متعادل، منطقی و عملگرا برای پیشبرد ایران، برای وحدت جهان اسلام نیز راهگشا بود.

302/300

کد خبر: 720649

وب گردی

وب گردی