بیانیه فراکسیون امید در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه فراکسیون امید به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

فقدان حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ضایعه بزرگ ملی است که آثار آن بر همه جای نظام و جامعه محسوس است و در عرصه قانونگذاری و مشارکت سیاسی شهروندان و پاسداری از حقوق اساسی ملت ازجمله حق انتخاب شدن و انتخاب کردن، محسوس‌تر.

این استوانه انقلاب که تجسم تاریخ مبارزات ملت علیه استبداد و استعمار و نماد آینده اندیشی برای کشور و خیرخواهی برای عموم مردم بود، در تمامی عمر پربار خویش، لحظه‌ای از پیشبرد آرمان‌های انقلاب، درنگ نکرد.

او همواره مرید امام، یار رهبری، پشتیبان ملت و مدافع نظام بود و در این راه، این بزرگ مرد لحظه‌های سخت، هرگز صراحت، شجاعت و تصمیم به موقع را وا ننهاد.

مجلس شورای اسلامی نیز از زمانی که نخستین تجربه سیاسی خود در قانونگذاری را پشت سر می‌نهاد تاکنون، در همه مقاطع از اندیشه‌های راهگشای او بهره‌های فراوان برد.

هاشمی رفسنجانی، راه اعتلا و توسعه ایران عزیز را در دفاع همه جانبه از حقوق اساسی ملت و تمکین به آرای شهروندان می‌دانست و خود هیچگاه ابا نداشت از اینکه برای تحقق این مهم در هر شرایطی به میدان آید و در معرض آرای مردم قرار گیرد.

ویژگی بارز حیات سیاسی آن سرمایه نمادین ایران، تلاش خستگی ناپذیر برای برجسته کردن نقش صندوق رای در کشور بود و انصاف اینکه در این راه خدمات و میراث بزرگی به جا نهاد که ملت شریف ما هیچگاه این خدمات را از یاد نخواهند برد.

نمایندگان مردم در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تسلیت این ضایعه سنگین، به مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، خبرگان، فرهیختگان و آحاد شهروندان کشور، امیدوار است که بتواند به سهم خود میراث گرانبهای سیاسی آن بزرگمرد را پاس بدارد.

302/300

کد خبر: 720652

وب گردی

وب گردی